۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

تحریم‌های اروپا علیه بلاروس در راه‌اند

رئیس شورای اروپا امرو، چهارشنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا تحریم‌های کوتاه مدتی را علیه مقامات و افرادی در بلاروس اعمال خواهد کرد.
تحریم‌های اروپا علیه بلاروس در راه‌اند
 
رئیس شورای اروپا امروز، چهارشنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا تحریم‌های کوتاه مدتی را علیه مقامات و افرادی در بلاروس اعمال خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: اتحادیه اروپا علیه مقامات بلاروسی مسؤول حوادث خشونت‌آمیز و تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور تحریم‌هایی اعمال خواهد کرد.
او خاطرنشان کرد: تحریم‌های اروپا شامل مسؤولان بلاروس و افراد خاص خواهد بود نه علیه ملت این کشور به طور عام.
میشل تاکید کرد: اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس و نیز افراد و شخصیت‌هایی که اروپا آنها را به دلیل عملکرد ،اقدامات و ومواضع سیاسی‌شان مجازات می‌کند، بعید نمی‌داند.
این مقام اروپا همچنین از تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پرده برداشت که به او موضع اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات بین‌المللی و بررسی بحران بلاروس را تشریح کرد.
در این راستا جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: الکساندر لوکاشنکو مشروعیت دموکراتیک را از دست داده زیرا اتحادیه اروپا نتایج انتخابات این کشور را قبول ندارد.
بورل به خبرنگاران اسپانیایی گفت: رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس امروز خود قصد دارند نظام لوکاشنکو را محکوم کرده و او را به رسمیت نشناسند.
روسای کشورهای دو دولت‌های ۲۷ کشور اتحادیه اروپا اجلاس فوق‌العاده‌ای را درباره بلاروس با ابتکار عمل لهستان و لیتوانی برگزار کردند.
رایزنی‌ها پشت درهای بسته انجام شد.
شورای اروپا اظهار نظر درباره پیام رهبر اپوزیسیون بلاروس یا این‌که آیا رهبران این پیام را بررسی می‌کنند را رد کرد.
کد مطلب: 134906
برچسب ها: اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *