۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
لوکاشنکو:

غرب آرزوی تغییر سیستم قانون اساسی در بلاروس را دارد

لوکاشنکو در دیداری با محوریت بهبود سیاستگذاری‌های اطلاع رسانی گفت، غرب در آرزوی بی ثبات کردن جامعه بلاروس و تغییر سیستم قانون اساسی در کشور است.
غرب آرزوی تغییر سیستم قانون اساسی در بلاروس را دارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، لوکاشنکو در دیداری با محوریت بهبود سیاستگذاری‌های اطلاع رسانی گفت، غرب در آرزوی بی ثبات کردن جامعه بلاروس و تغییر سیستم قانون اساسی در کشور است.
رئیس جمهوری بلاروس گفت: ما از جانب غرب یعنی واشنگتن و متحدانش تحت فشار قرار داریم. تمایلات آنها مشخص است آنها به دنبال بی ثبات کردن جامعه، تغییر سیستم قانون اساسی و انتصاب افراد وفادار به غرب هستند.
وی با بیان اینکه سطح تکنولوژی با هدف دستیابی به چنین اهدافی بسیار پیشرفته است، همچنین هشدار داد: فشارهای خارجی علیه بلاروس در حال افزایش است و به همین دلیل مقاومت ما هم باید متناسب باشد.
رئیس جمهوری بلاروس همچنین تاکید کرد: هر جنگی، پیش از هر چیز، نه یک جنگ خصمانه بلکه یک جنگ ترکیبی است که اذهان مردم را به مبارزه می‌کشاند. ما ملزم به حفاظت از مردم خودمان هستیم. آنچه مهم است این است که ما باید مهارت مقابله با پروپاگاندا را در خود رشد دهیم و دقیقا همان کاری را انجام دهیم که در دوران شوروی انجام می‌دادیم.
وی افزود: کا.گ.ب بلاروس بدون حتی یک تیراندازی عملیاتی را در اوکراین با هدف آزادسازی شهروندان بلاروسی انجام داد و برای این کار جوایزی هم گرفت.
رئیس جمهوری بلاروس در ادامه صحبت‌هایش گفت: بدیهی است که آنها به اراده خود گروگان گرفته نشدند. هنگامی که "عملیات ویژه فدراسیون روسیه" در اوکراین آغاز شد، ده‌ها تن از شهروندان بلاروسی در اوکراین به عنوان گروگان در آنجا ماندند و ما هم مجبور شدیم آنها را به خانه و پیش خانواده‌هایشان برگردانیم.
وی ادامه داد: به کمیته امنیت کشور دستور داده شد تا برای این رویداد خودش را آماده و مردم را آزاد کند. با دستور من این عملیات بدون حتی شلیک یک تیر انجام شد. به عقیده من، هیچکس در اوکراین نفهمید که چطور این اتفاقات افتاد. نیروهای بلاروسی شهروندان را از اوکراین خارج کرده و بدون سر و صدا و تیراندازی آنها را نزد خانواده‌هایشان برگرداندند. من از این بابت بسیار خوشحالم.
لوکاشنکو در تاریخ هفتم آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که دستور داده تا یک "عملیات ویژه" در خاک اوکراین با هدف آزادسازی بلاروسی‌ها انجام شود.
این اقدامات به دستور لوکاشنکو در پی توقیف ۲۳ کامیون از روسیه و بلاروس به همراه محموله داخل آنها در مرز منطقه وولین، انجام شد.
کد مطلب: 164542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *