۰
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲

واکنش چین به نشست کمیسیون مشترک برجام

نمایندگی چین در سازمان ملل، نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را که روز گذشته /سه شنبه / برگزار شد یک نشست مفید در یک مقطع حساس و با اهمیت خواند.
واکنش چین به نشست کمیسیون مشترک برجام
نمایندگی چین در سازمان ملل، نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را که روز گذشته /سه شنبه / برگزار شد یک نشست مفید در یک مقطع حساس و با اهمیت خواند.
به گزارش ایرنا نمایندگی چین در سازمان ملل روز چهارشنبه در این پیام افزود: همه شرکت کنندگان در کمیسیون مشترک برجام بر اهمیت حفظ توافق هسته ای ایران موسوم به «برجام» و اجرای کامل آن تاکید کردند.
در پیام هیات نمایندگی چین در سازمان ملل که در توئیتر منتشر شد آمده است: این باور عمومی است که ایالات متحده نمی تواند روند بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت آغاز کند.
شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ به ریاست مشترک «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار شد تا گامی دیگر در راستای حفظ برجام برداشته شود.
این نشست هر چند به تعبیر معاون وزیر خارجه ایران «روتین» و در ادامه جلسات کمیسیون مشترک برگزار شد اما به خاطر همزمانی با وقایعی که در نیویورک می‌گذرد و تلاش‌هایی که آمریکا برای به اصطلاح برگرداندن قطعنامه‌های سابق شورای امنیت و به نوعی نابودی برجام در نیویورک انجام می‌دهد، ویژگی خاصی را پیدا کرده است.
آمریکا پس از نزدیک به ۲ سال خروج از برجام و کارزارهای تبلیغاتی ناموفق جنگ با ایران، مدعی شده همچنان عضوی از توافق هسته‌ای است و می‌تواند از سازوکارهای موجود در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند.  
وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی خواستار بکارگیری سازوکاری در برجام شده که قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت بازگردانده شود. این درخواست با مخالفت جمعی اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت مواجه شده است.
کد مطلب: 135671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *