۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۴
«مانلی شجاعی فر» کارگردان فیلم سینمایی «میگرن»

اکران ناگهانی «میگرن» به مثابه درد «میگرن » بود برای ما

مانلی شجاعی فر کارگردان فیلم میگرن از شرایط اکران اولین فیلمش ناراضی است
مانلی شجاعی فر کارگردان فیلم میگرن از شرایط اکران اولین فیلمش ناراضی است

«مانلی شجاعی فر» نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «میگرن» گفت: مسئولان با بی نظمی دراکران ناگهانی و بدون برنامه ریزی قبلی یک فیلم، زمینه سوزانده شدن فیلم را به وجود آوردند.
نویسنده و کارگردان این فیلم سینمایی در مورد نحوه اکران اولین فیلم سینمایی خود در گفت وگو با پایگاه خبری فریادگر گفت : اکران این فیلم آنقدر سریع ، ناگهانی و بدون خبر بود که همه را شوکه کرد. چند روز پیش، از دفتر آقای شایسته با من و تهیه کنندگان فیلم تماس گرفتند و گفتند میگرن این هفته اکران می شود این در حالی بود که ما هیچ فرصتی برای معرفی و تبایغ و اطلاع رسانی اکران فیلم به مخاطبان نداشته و باید بدون هیچ تبلیغ و سرو صدایی فیلم خود را در سکوت کامل اکران می کردیم. وی افزود: مسئولان، من در مقام کارگردان و تهیه کنندگان فیلم را بین دو انتخاب سخت قرار داده بودند؛ یا اساسا قید اکران فیلم را بزنیم یا همین شرایط وحشتناک اکران را پذیرفته و فیلم را اکران کنیم . این کارگردان ادامه داد: با تهیه کنندگان فیلم در موقعیتی قرار گرفته بودیم که آیا به صلاح است فیلم را با ضرب الاجل اکران کنیم یا نه. نهایتا ترجیح دادیم این شرایط اکران را بپذیریم. به هر حال هر تهیه کننده و کارگردانی فیلم می‌سازد که به اکران برسد. شجاعی فردگفت: تیزر فیلم آماده بود ولی باید به تلویزیون ارائه می‌دادیم و آن ها اصلاحات خود را به ما ابلاغ می‌کردند و ما دوباره باید اصلاحات انجام می‌دادیم. برای همه این کارها زمان لازم بود و ما تنها با نصب بنرهای محدود در سطح شهر فیلم را اکران کردیم. وی با بیان این که متاسفانه پس از گذشت چند روز از اکران هم ما هنوز هیچ تبلیغ محیطی در شهر نداشتیم تا مخاطبان متوجه شوند این فیلم اکران شده است افزود: درحالی که این نوع اکران ناگهانی ضرر بسیاری را متوجه فیلم کرده است اما ما نمی توانستیم جلوی اکران را بگیریم چون جلوگیری از این کار باعث می شد تا اکران به زمان نامعلومی موکول شود. کارگردان فیلم « میگرن » گفت: در نظر داشته باشید که طی چند روز آینده وارد ماه محرم و صفر می شویم؛ ماه هایی که اساساً مناسب فصل سینما نیست و پس از پایان دو ماهه محرم و صفر نیز جشنواره فیلم فجر آغاز شده و فیلم های سال آینده به نمایش در می آید و دیگر فرصت برای اکران باقی نمی ماند . شجاعی فرد تاکید کرد: در چنین شرایطی ما مجبور شدیم این گونه اکران شدن را به اکران نشدن و عدم دیده شدن فیلم ترجیح دهیم . این کارگردان ادامه داد: فیلم من یک فیلم فرهنگی است و فیلم فرهنگی به خودی خود در موقعیت اکران، مهجور است و تنها امید ما به تبلیغات یک ماه قبل از اکران بود که متأسفانه میسر نشد. ما هیچگونه پتانسیل محیطی و تبلیغاتی برای اکران نداشتیم ولی با این حال فکر می کنم «میگرن» می تواند مخاطب خاص خود را به سالن بکشاند. وی اضافه کرد: متاسفانه مسئولان نه تنها از یک فیلم فرهنگی، حمایت نکردند بلکه با بی برنامه گی و اکران این گونه فیلم، زمینه سوختن و از بین بردن فیلم را فراهم کردند.
شجاعی فر در پایان از تغییرات نسخه اکران نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر می گوید : به لحاظ ممیزی از فیلم چیزی کم نشده ، دوستان در وزارت ارشاد در ایام منتهی به جشنواره فیلم فجر اصلاحاتی را به فیلم وارد می دانستند که ما آنها را لحاظ کردیم اما من با نظراتی که در همان ایام جشنواره از مخاطبین گرفته بودم قرار بود تغییراتی را در فیلم لحاظ کنم که با این اکران ناگهانی عملاً این اتفاق هم منتفی شد.

کد مطلب: 13626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *