۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶

علایم افسردگی چیست؟

روان درمانگر تحلیلی گفت: چنانچه فردی در طول روز احساس غم و یا خستگی زیاد کند و یا در تصمیم‌گیری مشکل داشته باشد و اضطراب و بیقراری روح و روان او را می‌آزرد،‌ در اصطلاح روانپزشکی دچار افسردگی شده است.
علایم افسردگی چیست؟
روان درمانگر تحلیلی گفت: چنانچه فردی در طول روز احساس غم و یا خستگی زیاد کند و یا در تصمیم‌گیری مشکل داشته باشد و اضطراب و بیقراری روح و روان او را می‌آزرد،‌ در اصطلاح روانپزشکی دچار افسردگی شده است.
زینب صانعی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه معمولاً افراد متوجه نمی شوند که چگونه دچار افسردگی شده اند زیرا به تدریج این حالت در فرد ایجاد می ‌شود،‌ اظهار داشت: احساس ناراحتی و افسردگی در بیشتر اوقات و یا در هنگام غروب کمی بهتر خود را نشان می دهد و فردی که به این بیماری دچار شده به مرور کم اشتها می شود و وزن کم می کند و در برخی مواقع برعکس فرد افسرده پر اشتها و چاق می شوند.
وی تصریح کرد: بی خوابی، ‌عدم اعتماد به نفس، بدخلقی، ناامیدب و پریشانی از دیگر علایم بارز فرد افسرده است و در صورت شدت بیماری اقدام به خودکشی از تصمیماتی است که می تواند در این فرد مشاهده کرد.
این روانپزشک افزود: برخی مواقع فرد افسرده با توجه به این نشانه ها تصمیم به کنترل و مدیریت بیماری خود می گیرد و می خواهد با آن مقابله کند در این هنگام لازم است از دیگران برای متقاعد کردن و نشان دادن نقاظ ضعف خود،‌ کمک بگیرد زیرا برای غلبه بر افسردگی باید به شدت کار و فعالیت کرد.
صانعی با بیان اینکه افسردگی بر وضعیت سلامت روان تاثیر دارد و بسیاری از افراد در حد کم یا زیاد با آن مواجه هستند، افزود: افراد اغلب به دردهای فیزیکی، سردردهای مداوم یا بی ‌خوابی توجه نمی ‌کنند، گاهی اوقات این نشانه‌ها می ‌تواند علایم اولیه افسردگی باشد و از آنجا که تشخیص درجه افسردگی دشوار است، بهتر است به پزشک یا متخصص مراجعه کرد.
وی تصریح کرد: برای فرد افسرده داشتن یک فضای امن جهت دستیابی به احساسات و حتی داشتن یک هم صحبت مطمئن که واقعیت‌ها را نشان ‌دهد بسیار مهم است، از این رو مراجعه به متخصص مشاوره و رواندرمانگر می تواند تا حدود بسیاری این بیماری را درمان کاهش دهد. 
این رواندرمانگر گفت: چنانچه به دلایلی این گزینه برای فرد افسرده میسر نشد می توان برای کنترل و بهبودی افسردگی و از طرفی کاهش آزردگی، همه چیزهایی که را آزار دهنده است و موجب نگرانی می‌شود را در یک دفتر یادداشت نوشت، زیرا نوشتن افکار باعث عینیت و شفافیت می شود.
وی صحبت کردن با دوست قابل اعتماد و آرامش دهنده، شوخ‌طبعی، پیاده ‌روی، برنامه ریزی صحیح خواب و بیداری و ورزش کردن در روزهای آفتابی را از جمله راهکارهای تقویت روحیه در برابر افسردگی عنوان کرد.
کد مطلب: 136555
برچسب ها: افسردگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *