۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳

احتمال تولید چند نوع واکسن کرونا در آلمان

موسسه روبرت کخ آلمان گفته ممکن است چند نوع واکسن کرونا برای گروه‌های جمعیتی متفاوت تولید شود. دولت آلمان انتظار دارد تا اوایل سال آینده میلادی حداقل یک نوع واکسن برای گروه جمعیتی پرخطر تولید شود.
احتمال تولید چند نوع واکسن کرونا در آلمان
موسسه روبرت کخ آلمان گفته ممکن است چند نوع واکسن کرونا برای گروه‌های جمعیتی متفاوت تولید شود. دولت آلمان انتظار دارد تا اوایل سال آینده میلادی حداقل یک نوع واکسن برای گروه جمعیتی پرخطر تولید شود.
به گزارش ایرنا، تارنمای رسانه آلمانی دوویچه وله روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به وجود چندین نمونه مختلف برای واکسن ویروس سارس-کوو۲ احتمال اینکه در نهایت چند نوع واکسن تولید شود وجود دارد. معاون ریاست کمیسیون دائمی واکسن موسسه روبرت کخ آلمان ضمن اعلام این خبر توضیح داده که ممکن است یک نوع خاصی از واکسن برای یک گروه جمعیتی خاص مورد استفاده قرار بگیرد.
کمیسیون دائمی واکسن موسسه روبرت کخ ماموریت دارد که برای زمانی که واکسن به صورت محدود موجود باشد اولویت‌ها را تعیین کند. بدین منظور باید بررسی شود که کدام یک از گروه‌های جمعیتی در خطر آلودگی بیشتر قرار دارند و چه کسانی بیش از همه می‌توانند از واکسن بهره ببرند.
به گفته زابینه وکر، چنین تحلیلی از ریسک ابتلا به کرونا در میان مردم،  می‌تواند محورمرکزی روش استفاده از واکسن باشد.
به گفته معاون ریاست کمیسیون دائمی واکسن موسسه روبرت کخ در شرایطی که استفاده از واکسن کرونا تنها برای گروه‌های خاصی ممکن باشد، افراد سالمند، کارمندان بخش پزشکی و مبتلایان به بیماری‌های مزمن در اولویت قرار دارند.
به همین منظور در بهار امسال این کمیسیون یک کارگروه به منظور تهیه لیستی پیشنهادی برای دریافت واکسن، تشکیل داده است. بدین ترتیب کمیسیون دائمی واکسن لازم نیست منتظر بماند تا یک واکسن مشخص تولید و برای استفاده عمومی عرضه شود.
در همین‌حال وزیر بهداشت آلمان گفته، دولت انتظار دارد که حداقل یک نوع واکسن ویروس کرونای جدید برای بخشی از جمعیت تا اوایل سال آینده میلادی تهیه شود. برای استفاده عمومی اما تا نیمه سال آینده باید منتظر ماند.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر ۱۷۰ پروژه در سراسر دنیا در حال تحقیق به منظور دستیابی به ماده‌ای مطمئن برای ساخت واکسن کرونا هستند.
از این میان ۲۶ پروژه به مرحله تست واکسن رسیده‌اند تا میزان  سازگاری با سلامتی و نیز تاثیرگذاری این واکسن را امتحان کنند.
«اورزورلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته با بیان اینکه ۱۶ میلیارد یورو با کمک جامعه مدنی، سازمان جهانی بهداشت، گروه ۲۰ و همراهی ۴۰ کشور جهان برای انجام تحقیقات در زمینه ساخت واکسن کرونا جمع آوری شده است، نسبت به پیامدهای ملی‌گرایی در تولید واکسن و احتمال به خطر افتادن جان انسان‌ها هشدار داد.
تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد؛ به دنبال اعلام رئیس جمهوری روسیه در دستیابی این کشور به واکسن کرونا که نخستین کشور جهان در این زمینه بود و نیز موفقیت‌هایی که در دیگر نقاط از جمله فرانسه و چین به دست آمد، ‌ در تازه‌ترین اقدام و با وجود هشدار مقام‌های بهداشتی آمریکا درباره تعجیل در تولید و عرضه واکسن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاکتیکی انتخاباتی وعده داده که واکسن کرونا تا سه تا چهار هفته آینده آماده می‌شود.  
کد مطلب: 136557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *