۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷

وابستگی به بودجه دولت بدبختی است

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم ضمن توصیه‌ به مردم و عزاداران در رعایت نظم در عزاداری و پرهیز از اسراف و تبذیر بر تأمین هزینه برنامه‌ها در قالب کمک‌های خودجوش مردمی تأکید کرد.
به گزارش ایسنا در پیام این مرجع تقلید آمده است:
ماه محرم ماه آگاهی و بیداری، ماه عشق و جانبازی، ماه عظمت و سربلندی بار دیگر فرا رسید و شهادت‌نامه سالار شهیدان و یاران فداکارش قرائتی جدید به صورت گفتاری و رفتاری می‌طلبد.
خیل عزاداران حسینی همه جا با عشق و علاقه خود را به صورت خودجوش برای ادای حق مراسم سوگواری آماده می‌کند.
برای بهره‌گیری کامل از این مراسم پرشکوه که هر سال گسترده‌تر می‌شود رعایت نکاتی لازم است: حرکت امام(ع) و یارانش از مدینه تا کربلا و لحظه شهادت و حرکت تاریخی خیل اسیران از کربلا به کوفه و از آن‌جا به شام و سپس به مدینه همه پیام‌هایی برای زندگی امروز ما دارد و بیش از همه نسل جوان نیاز به شنیدنش دارند که باید توسط خطبای عزیز و اشعار حماسی مداحان حسینی تبیین و تشریح شود.
دشمنان متعصب و لجوج و کوتاه‌فکر از این مراسم که باعث اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت است سخت خشمگین و عصبانی هستند و از مشاهده شکوه و عظمت آن خون می‌خورند باید با کمال شهامت در برابر آنها ایستاد و مراسم را سال به سال باشکوه بیشتری برگزار کرد ولی در عین حال باید مراقب بود بهانه‌ای به دست آنها داده نشود.
آمیختن خرافات و کارهای موهن مانند قمه‌زنی و امثال آن از این بهانه‌هاست که دشمن را شاد می‌کند و از آن بهره‌برداری می‌کند و باید همه عزیزان به هوش باشند.
قطع یا کم کردن شدید بودجه‌های مربوط به اعزام مبلغان دینی به نقاط دور و نزدیک در داخل و خارج و مخصوصآ مناطق محروم امسال آسیب مهمی به مسأله تبلیغ اسلام در ماه محرم می‌رساند، بارها گفته‌ایم هیچ یک از برنامه‌های دینی مطلقا نه به بودجه این دولت و نه به هیچ دولت دیگری نباید وابسته باشد که مایه بدبختی است، بلکه باید بر دوش کمک‌های همیشگی و جوشان مردمی باشد، بنابراین لازم است امسال عاشقان حسینی از تشریفات اضافی مجالس بکاهند و به جای آن در ارسال مبلغ به مناطق مختلف توسط مراکز اعزام مبلغ حوزه علمیه کوشش کنند؛ ما به سهم خود در پر کردن این خلأ کوشش می‌کنیم ولی نیازها بسیار فراتر از آن است.
عزاداران عزیز در حفظ مراسم و سبک‌های سنتی کوشا باشند، حضور جوانان و نوجوانان را به این مراسم گرامی دارند و آنها را تشویق کنند و اهداف قیام تاریخی عاشورا را برای آنها روشن سازند.
باید تمام برنامه‌ها در مسیر حفظ اسلام و نظام شکوهمند اسلامی صورت گیرد و در برابر توطئه‌های دشمن مخصوصآ در این شرایط کاملا هوشیار باشیم و از ورود مسائل سیاسی جناحی مخصوصآ سوء استفاده‌های انتخاباتی جلوگیری کنیم.
عزاداران عزیز به نماز اهمیت فراوان دهند و هنگام برپا شدن نماز جماعت مراسم را موقتآ متوقف نمایند و بعد از نماز ادامه دهند زیرا نماز ستون خیمه دین است.
نظم کامل در برنامه‌ها، عدم اهانت به مقدسات دیگران، ملاحظه حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها، جلوگیری از اسراف و تبذیر مواد غذایی و رساندن آن به نیازمندان و خودداری از قربانی کردن حیوانات در معابر عمومی که سبب آلوده شدن خیابان‌ها و مساجد و تکایا می‌شود، دلیل بر بیداری ملت ما خواهد بود.
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان پیام خود، اجر و پاداش همگی و حل مشکلات عموم مسلمین و عظمت و اعتلای اسلام و دفع شرّ اشرار و دشمنان را از خداوند مسألت کرد.
کد مطلب: 13661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *