۲
۰
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

جمله « قره باغ، خاک جهان اسلام است» از مقام معظم رهبری نیست

در روزهای اخیر با افزایش تنش نظامی بین ارمنستان و جمهوری باکو عده ای از رسانه های وابسته به حکومت باکو و یا رسانه های ایرانی که عملا در خدمت این حکومت قرار دارند، با انتساب جمله ای ساختگی به رهبری، به جعلی جدید دست زدند.
جمله « قره باغ، خاک جهان اسلام است» از مقام معظم رهبری نیست
در روزهای اخیر با افزایش تنش نظامی بین ارمنستان و جمهوری باکو عده ای از رسانه های وابسته به حکومت باکو و یا رسانه های ایرانی که عملا در خدمت این حکومت قرار دارند، با انتساب جمله ای ساختگی به رهبری، به جعلی جدید دست زدند.
به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی « آذری‌ها»، گروه‌ها و افراد مشکوک و عمدتا منتسب به ارتجاع قومی که اصولا مخالف جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور هستند، این بار سعی کرده اند با دست آویز قراردادن جمله ای ساختگی به مقام معظم رهبری به ادعاها و فعالیت های ضدامنیتی خود صورت مشروع و قانونی بدهند. از این رو یکبار دیگر به حربه پیش دستی و قراردادن رقیب در "عمل انجام شده" دست یازیده و جمله ای ساختگی را به رهبری نسبت دادند: با این مضمون که: «قره باغ خاک جهان اسلام است»

هنگامی که به وب سایت رسمی رهبری مراجعه می‌کنیم نه در بخش بیانات و نه در بخش استفتائات به چنین جمله ای نمی توان برخورد. توضیح اینکه دستگاه جستجوی سایت رهبری بسیار دقیق بوده و بیانات ایشان را با جزئیات و در کمترین زمان نمایش میدهد. کافی است جمله مزبور را در بخش جستجوی قرارداده و دسته بندی بیانات یا استفتائات را انتخاب کنیم. خواهیم دید که چنین جمله ابدا در این سایت رسمی موجود نیست. علاوه بر این روش با قراردادن این عبارت در موتور جستجوی گوگل میتوان سریع تر به نتیجه رسید:

www.farsi.khamenei.ir+قره باغ خاک جهان اسلام است

برخی از منابع در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که برای تحقیقات دانشگاهی و مطمئن شدن از صحت این جمله مستقیما با دفتر رهبری نیز تماس گرفته اند ولی به نتیجه ای نرسیده اند.

به نظر می رسد برخی از افراد مغرض و پان‌ترکیست با حیله و نیرنگ و منتسب کردن این جمله به رهبری خواسته اند تا ایشان در عمل انجام شده قرار دهند و احتمال دست داشتم عوامل اطلاعاتی جمهوری باکو در این بازی فریبکارانه وجود دارد. زیرا تکذیب یا تایید چنین جمله ای پیامدهای سیاسی و بین المللی خواهد داشت.

هر چند از نظر وزارت خارجه ج.ا ایران قره باغ بخشی از سرزمین جمهوری باکو به شمار می رود، اما انتساب این عبارت به رهبری با توجه به یافته نشدن آن در بایگانی کذب محض بوده و تکرار آن در صورت کذب بودن، غیرقانونی است.

اما موضوع به همین جمله نیز ختم نمی شود . برخی از رسانه های نوظهور و مشکوک که در سایه بی تدبیری و کاهلی برخی از مسئولان استانی هنوز به فعالیت علنی ادامه میدهند به «جعل آشکار» برخی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری و سوءاستفاده سیاسی از آن اقدام کرده اند.

برای نمونه وب سایتی به نام"یول پرس" که در راستای تجزیه طلبی و پان ترکیسم فعالیت میکند با جعل سخنان رهبری در مورخه ١٣٧٢/۵/۵  (برای مشاهده کلیک کنید) در جمع مردم تبریز در حال ترویج این جمله دروغین است: « قره باغ جزیی از اراضی اسلام است».

اگر به وب سایت رسمی رهبری رجوع کنیم خواهیم دید که ایشان تنها این جمله را با توجه به رخدادهای آن زمان بیان کرده اند که احتمالا در ارتباط با تراژدی روستای خوجالی بود:

« مقام‌ معظم‌ رهبری‌ هرگونه‌ تلاش‌ را در راه‌ پیشرفت‌ علمی‌ و اقتصادی‌ کشور/ جهاد در راه‌ خدا دانستند و در بخش‌ دیگری‌ از بیاناتشان‌ با اشاره‌ به‌ ظلم‌ و ستم‌ تحمیل‌ شده‌ بر مسلمانان‌ در بوسنی‌ و هرزگوین‌، تاجیکستان‌ و قره‌ باغ‌ فرمودند: دولت‌ ارمنستان‌ و ارامنه‌ قره‌باغ‌ به‌ مسلمانان‌ این‌ منطقه‌ ستم‌ می‌کنند و ما اقدامات‌ اخیر ارامنه‌ قره‌ باغ‌ را به‌ پشتیبانی‌ دولت‌ ارمنستان‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ محکوم‌ می‌کنیم‌»

برابر قانون "جعل مهر، امضاء، حكم، فرمان يا دستخط مقام رهبري يا استفاده از آن" جرم بوده و مدعی العموم یا دادستان هر حوزه قضایی وظیفه دارد در صورت مشاهده اعلام جرم نماید.
 
کد مطلب: 137497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


لیلانی
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از بعضی هموطنان : دلیل اصلی دشمنی اولیه کشور ما با اسرائیل چیست؟ مگر نه این است که بخاطر اشغال خاک اسلام و نسل کشی مسلمین است!!! دقیقا همین فجایع در قره باغ اتفاق افتاده است و هزاران نفر از زن و بچه شیعه بدست جلاد های ارمنستان اشغالگر قتل عام شده اند و مساجد تبدیل به محل نگهداری خوک شده است. مردم شیعه آذربایجان چه گناهی کرده اند که حتی حاضر نیستید فقط در گفتار از آنان حمایت کنید و یا حتی واقعا بی طرف بمانید!
حامد
Iran, Islamic Republic of
شما بگو چرا باید از آذربایجان که علنا به دنبال تجزیه ایران است حمایت کنیم؟!!