۰
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲

خطر جدیِ ویروس کرونا برای چشم‌ها

محققان در بررسی های اخیر خود تایید کردند که کروناویروس می‌تواند چشم‌ها را آلوده کند.
خطر جدیِ ویروس کرونا برای چشم‌ها
محققان در بررسی های اخیر خود تایید کردند که کروناویروس می‌تواند چشم‌ها را آلوده کند.
به گزارش ایسنا، کووید-۱۹ در اصل یک عفونت تنفسی است اما کارشناسان احتمال دادند که کروناویروس می تواند به چشم‌ها نیز نفوذ کند. اکنون، محققان به شواهد بیشتری در این رابطه دست یافته اند.
این یافته ها بر اساس مطالعه روی یک بیمار در چین بدست آمده که در مدت کوتاهی پس از بهبود بیماری کووید-۱۹ دچار حمله حاد گلوکوم (آب سیاه) شد. پزشکان این بیمار به منظور درمان این عارضه، جراحی روی چشم او انجام دادند و تست های بافت چشم بیمار حاکی از آلوده شدن آنها به کروناویروس بوده است.
محققان بر اساس یافته های خود اظهار داشتند: بررسی این مورد نشان می دهد کروناویروس می تواند علاوه بر سیستم تنفسی به بافت چشم نیز حمله کند.
سخنگوی انجمن بیماری های عفونی در آمریکا گفت: این احتمال وجود دارد که چشم ها بتوانند منبع "درونی" و"بیرونی" برای کروناویروس باشند. به همین دلیل است که کادر درمان باید چشم های خود را با استفاده از عینک یا شیلد صورت محافظت کنند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان تاکید کردند: نمی توان گفت که این بیمار از طریق چشم به کروناویروس آلوده شده اما این امکان وجود دارد که وجود ویروس در هوا یا تماس دست آلوده با چشم ها موجب بروز این عارضه شده باشد.
کد مطلب: 137823
برچسب ها: کرونا ویروس چشم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *