۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۱

آغاز عملیات نبش قبر یاسر عرفات

یک مسوول فلسطینی و منابع نزدیک به خانواده یاسر عرفات از آغاز عملیات نبش قبر عرفات طی امروز (سه‌شنبه) خبردادند.
به گزارش الیوم السابع، یک مقام نزدیک به خانواده یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیانگذار جنبش فتح به خبرگزاری فرانسه گفت: از امروز عملیات نبش قبر یاسر عرفات آغاز شد و ماموران طبقه سیمانی اطراف قبر عرفات را برداشتند و نبش قبر کامل عرفات ۱۵ روز طول خواهید کشید.
وی خاطرنشان کرد که نبش قبر عرفات طی چندین مرحله انجام خواهد شد و نبش قبر تنها با حضور بازپرسان فرانسوی، کارشناسان سوئیسی و کارشناسان روس که در تحقیقات درباره مرگ عرفات شرکت دارند، انجام خواهد شد.
وی ادامه داد که بلوک‌های سیمانی و سنگ‌های اطراف قبر برداشته شده سپس میله‌های آهنی دور قبر را برمی‌داریم و بعد به خاک می‌رسیم.
درحال حاضر در اطراف قبر یاسر عرفات تدابیر امنیتی اتخاذ شده و آنجا به روی بازدید کنندگان بسته شده است.
یک عضو خانواده عرفات گفت که با توجه به موافقت تشکیلات خودگردان فلسطینی با تحقیقات در مورد علت مرگ یاسر عرفات، ماموران فلسطینی عملیات نبش قبر رهبر سابق فلسطینیان را آغاز کرده‌اند.
قرار است گروهی از کارشناسان تشخیص جرم از کشورهای سوئیس، فرانسه و روسیه به منظور تشخیص علت مرگ رهبر سابق فلسطینیان به رام الله، مقر تشکیلات خودگردان و محل آرامگاه یاسر عرفات عزیمت کنند و به بررسی بقایای جسد او بپردازند.
جسد یاسر عرفات در مقبره‌ای در رام الله به خاک سپرده شده است و روز دوشنبه، ماموران فلسطینی اطراف قبر او با پرده‌ای پوشاندند.
قرار است کارشناسان تشخیص جرم حدود دو هفته دیگر وارد رام الله شوند و انتظار می‌رود تا آن زمان عملیات نبش قبل و نمونه برداری از بقایای جسد خاتمه یافته باشد.
مقامات تشکیلات خودگردان با نبش قبر و تحقیق پیرامون مرگ عرفات مخالفتی نکردند.
کد مطلب: 13793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *