۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۷
میرتاج الدینی:

طرح سئوال مغایر با مصلحت نظام است

رئیس مرکز روحانیت نهاد ریاست جمهوری، طرح سئوال از رئیس جمهور را در شرایط فعلی مغایر با مصلحت نظام عنوان کرد
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی امروز سه‌شنبه در دومین همایش مشاورین امور روحانیت استان‌های سراسر کشور که در قم برگزار شد، با اشاره به میزبانی قم در این نشست فرهنگی، از تلاش‌ها و اقدامات استاندار قم در این رابطه تشکر و قدردانی کرد و گفت: شخصیت فرهنگی و اعتقاد قلبی و جدی آقای پیریایی به ارتباط دولت با روحانیت، سبب شده تا از زمانی که وی در قم صاحب مسئولیت شده اند، بستر و زمینه این ارتباط بیشتر فراهم بشود.
وی با بیان این که در شرایط حساسی قرار گرفته ایم به نقش مهم و برجسته روحانیت در این شرایط اشاره کرد و گفت: در فراز و نشیب های انقلاب اسلامی، روحانیت همواره، در صف مقدم صیانت و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای نظام قرار داشته است.
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به این که ما در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: در چنین شرایطی از روحانیت معظم و همیشه در صحنه، همین انتظار را می‌رود.
حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به این که قرار گرفتن در چنین شرایطی، مشکلاتی را برای کشور و مردم ایجاد کرده است، لزوم تببین و تشریح دقیق علل و ریشه‌های این مشکلات از سوی آحاد مسئولان و دلسوزان به ویژه قشر دلسوز روحانیت را یک امر مهم و ضروری خواند و گفت: متاسفانه برخی در این مسیر، با نقد غیرمنصفانه، همه مشکلات را یکجا به گردن دولت می‌اندازند.
معاون رئیس جمهور افزود: دولتی که ۷ سال شبانه روزی کار کرده است، در سه دور سفر استانی پیگیر جدی مشکلات مردم بوده است و بارها در تعبیر مقام معظم رهبری به سختکوشی و پرکاری یاد شده است، آیا منطقی است که این گونه که برخی ها عنوان می‌کنند، بی‌تفاوت از کنار این مشکلات بگذرد و کارنامه درخشان خود را مخدوش سازد.
رئیس مرکز روحانیت نهاد ریاست جمهوری تدبیر و مقابله با مشکلات اقتصادی و در کنار آن توضیح و تنویر افکار عمومی و پاسخگویی شفاف به مردم را راهبرد دولت برشمرد و با اشاره به نقش مهم مشاورین روحانیت استان‌ها در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: برنامه‌ها و سلسله نشست‌های توجیهی مناسبی با حضور علما، شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار و ائمه جمعه و جماعات کشور، برای تبیین موضوعات اقتصادی کشور و ترسیم راهبردهای اقتصاد مقاومتی طراحی و تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به اینکه همه باید به آرامش فضای جامعه کمک کنند، طرح سئوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی را مغایر با مصلحت نظام دانست و افزود: در عین حال هم رئیس جمهور و هم مجموعه دولت، آمادگی دارند تا در خصوص مسائل مختلف اقتصادی کشور، توضیحات لازم را به جامعه ارائه دهند.
دغدغه‌های علما و بزرگان همواره مورد توجه مسئولان است
استاندار قم نیز در این مراسم که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی ضمن خیرمقدم، از انتخاب شهر مقدس قم برای میزبانی این نشست مهم قدردانی کرد.
کرم‌رضا پیریایی با اشاره به اهمیت ارتباط دولت با روحانیت و علما گفت: نقش قم در این زمینه، یک نقش مهم و ویژه است.
وی تقویت و ارتقاء تعامل و ارتباط دولت با قشر تاثیرگذار روحانیت را یکی از اهداف اصلی تاسیس مرکز روحانیت نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: در راستای این رویکرد، برنامه‌های خوبی در سطح مرکز و در استان قم تدارک و اجرایی شده است.
استاندار قم با اشاره به نقش راهبردی نهاد پویای روحانیت، اظهار کرد: دغدغدهه‌های علما و بزرگان همواره مورد توجه مسئولان می‌باشد.
وی با بیان این که تمامی پیشرفت‌های جامعه بر اساس برنامه ریزی‌های خرد و کلان دولت است و این موضوع باید به صورت کامل به مردم معرفی شود، گفت: جهش عمرانی اتفاق افتاده در کشور در دولت های نهم و دهم به خوبی تبیین و اطلاع رسانی نشده است.
پیریایی، وفاق و همدلی را رمز غلبه بر مشکلات جامعه عنوان و تصریح کرد: روحانیت به عنوان محور وحدت، وفاق و همدلی در جامعه می تواند به حل مشکلات اساسی و پیشبرد بهتر امور کمک شایانی را داشته باشد.
کد مطلب: 13815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *