۰
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰

رونمایی از سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک

در روز اراک برابر با ۲۸مهر، سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک رونمایی خواهد شد.
رونمایی از سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک
در روز اراک برابر با ۲۸مهر، سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک رونمایی خواهد شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: این سند چشم انداز یک سند راهبردی ویک مسیر حرکتی صحیح برنامه‌ریزی شده علمی است. ایرج رضایی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، بیانیه سند چشم انداز ۲۰ساله اراک را ریل گذاری حرکتی مدیریت شهری اراک توصیف کرد.
بیانیه نهایی چشم انداز شهر اراک در سال ۱۴۲۰ بدین شرح است:
 
اراک زادگاه نخبگان و مهد مفاخر و مشاهير:
اراک ۱۹۲۰، شهری است برای خوب زیستن که در راستای آسایش و رفاه شهروندانش گام برمی دارد؛ نمود عینی شهری انسان محور و دسترس پذیر مبتنی بر حمل و نقلی کارآ با بافت مرکزی حافظ میراث تاریخی و پذیرای تجدد؛ کلانشهری فرحبخش، سالم و سبز؛ شهری یادگیرنده، با شهروندانی آگاه و مسئول؛ شهری با اقتصادی کارآفرین و خلاق در حوزه صنایع رقابتی، بازرگانی، پزشکی، علم و فناوری و گردشگری چند کار کردی مبتنی بر موقعیت استراتژیک شهر به عنوان پیوندگاه مرکز به غرب و جنوب کشور؛
 
شهری برخوردار از مدیریتی هوشمند، مشارکتی و دانش محور با منابعی پایدار و امنیتی بی همتا در سطح ملی:
 اراک در افق ۱۴۲۰ دارای ویژگی های زیر است:
شهری است دسترس پذیر و روان با تکیه بر سیستم حمل و نقل عمومی کار با محیط شهری انسان محور، متوازن، سازگار، سرزنده و فاقد اسکان غیررسمی که دارای بافت های شهری کارآمد و مرکز شهری زنده و پویا است و ضمن ارج نهادن به میراث تاریخی، پذیرای تجدد نیز هست.
کلانشهری پاک، سالم و سبز (دوستدار توسعه فضای سبز کم آب بر و مقاوم به کم آبی، دوستدار صنایع سبز و حمل ونقل سبز) و تاب آور است.
 شهری دوستدار محیط زیست و پیشرو در مدیریت پسماند شهری است؛ مرکز امن و خدمات رسان در حوادث و بحران های کشور که دارای امنیتی بی همتا در سطح ملی است.
شهری عدالت محور و حیات بخش با جامعه ای منسجم که شهروندانی فعال، آگاه، مسئول و مشارکت جو دارد و ساکنینش به هویت فرهنگی آن افتخار می کنند؛ شهری که در جهت آسایش و رفاه شهروندانش گام بر می دارد.
 شهری بالنده و مترقی در فعالیتهای پیشرو در تمامی بخش های اقتصادی است؛ شهری با اقتصادی دانش بنیان، کارآفرین، درونزا و برون نگر (رقابت پذیر) که دارای محیطی جذاب برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
شهری صنعتی خدماتی مبتنی بر توسعه صنایع نوآورانه و دوستدار محیط زیست در سطح ملی و بین المللی و ارائه خدمات پشتیبان تولید (لجستیک و بازرگانی با مراکز مالی و تجاری موفق) در سطح ملی و خدمات برتر پزشکی در سطح منطقه ای است؛ همچنین قطب خدمات برتر علمی - دانشگاهی و هاب فناوری برتر منطقه به شمار می رود و الزامات تخصصی گردشگری (صنعتی، ترانزیتی، مذهبی، طبیعی ، ورزشی و تاریخی را در سطح منطقه ای داراست.
شهری با مدیریتی برنامه محور و دانش محور مبتنی بر تعامل با نخبگان و دانشگاهیان است.
 شهری شهروندمدار که با شهروندان سخن می گوید و صدای آنان را می شنود و دارای مدیریتی هوشمند و الکترونیک با منابع مالی پایدار و سالم و مشوق فعالیت بخش خصوصی است.
 
کد مطلب: 138220
برچسب ها: ایرج رضایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *