۰
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

خروج مواد دامی از لرستان ممنوع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خروج هرگونه مواد خام دامی از استان ممنوع است.
خروج مواد دامی از لرستان ممنوع شد
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خروج هرگونه مواد خام دامی از استان ممنوع است.
اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه ساماندهی و تنظیم بازار محصولات خام دامی لرستان که امروز پنجم آبان‌ماه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، به بحث پیرامون، دلایل اجرایی نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار پرداخت و اظهار کرد: از کلیه اعضای جلسه انتظار داریم در جهت به تعادل رسیدن بازار مرغ استان، وظائف محوله را پیگیری و رصد کنند.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و همه توان خود را در جهت حمایت از تولید بکار گرفته است تا توانسته‌ایم تولید را به مرحله بازار برسانیم، تصریح کرد: از مرغداران زحمت‌کش انتظار داریم تا در جهت پایداری تولید و بهره‌مندی از حمایت‌های جهاد کشاورزی در دوره‌های بعد در اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار همراهی و همکاری لازم را به عمل‌آورند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد نیاز نهاده‌ای مرغداران با ارز دولتی تأمین و به‌صورت عادلانه در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته و در پایان دوره پرورش موظف به عرضه مرغ زنده به قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان ترجیحاً به کشتارگاه‌های شهرستان محل فعالیت هستند، در صورت عدم عرضه و ارسال به خارج از استان، لیست مرغداران در اختیار معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت قرار گرفته تا برخوردهای حاکمیتی لازم به عمل آید.
حسنی‌ مقدم اضافه کرد: اتحادیه مرغداران موظف است با بهره‌مندی از لیست کلیه مرغداران دریافت‌کننده نهاده‌ها، با آن‌ها تماس گرفته و موظف شوند تا نسبت به تحویل مرغ زنده به کشتارگاه اقدام کنند.
وی بیان کرد: کلیه مرغداران موظف‌اند در قبال دریافت نهاده‌های دان مرغ زنده آماده عرضه را ترجیحاً به کشتارگاه شهرستان حوزه عمل تحویل کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: شبکه‌های دامپزشکی شهرستان ضمن ایجاد کشیک صدور مجوز حمل، از صدور مجوز حمل بدون مقصد و خارج از استان خودداری کنند.
حسنی‌مقدم اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان پیگیری تخصیص روزی ۴۰ تن مرغ منجمد را انجام داده و تا ۱۵ آبان‌ ماه حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد را توزیع کند و پیگیری لازم را جهت ایجاد ظرفیت سردخانه‌ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه اولویت توزیع مرغ منجمد در محله‌های کم‌بضاعت در دستور کار قرار گیرد، افزود: تا اطلاع ثانوی خروج مرغ زنده، کشتار شده و سایر مواد خام از استان ممنوع است؛ و نیروی انتظامی موظف به جلوگیری از خروج مرغ زنده و بدون مجوز است و محموله‌های توقیفی را با هماهنگی دامپزشکی به کشتارگاه‌ها هدایت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کلیه دامپزشکان ناظر در کشتارگاه‌ها بایستی نسبت به تائید محموله‌های دارای مجوز ورود اقدام کنند.
همچنین در این جلسه منصوری مدیرکل اقتصادی و تنظیم بازار استانداری، معاون دادستان، معاون بازرسی و نظارت و سایر اعضا، ضمن تأکید بر اجرای دستورات ستاد تنظیم بازار استان آمادگی خود را جهت برخورد قاطع با مخلان نظم اقتصادی اعلام کردند.
کد مطلب: 138700
برچسب ها: جهاد کشاورزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *