۰
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۴

بزرگترین عرضه بزرگ بورسی در راه است

شنیده شده که صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از بزرگترین عرضه های سهام در بورس طی سال 1399 را در دست اجرا دارد.
بزرگترین عرضه بزرگ بورسی در راه است
شنیده شده که صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از بزرگترین عرضه های سهام در بورس طی سال 1399 را در دست اجرا دارد.
چندی پیش افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مربوط به دوره منتهی به 29 اسفند ماه 1399 شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اعلام کرده بود که این شرکت فرایند ورود به بورس را آغاز نموده است.
شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا درصدد است تا برنامه افزایش سرمایه قابل توجهی را پیش از ورود به بورس رقم بزند و سرمایه خود را به 50،000 میلیارد ریال برساند. همچنین این شرکت فرایند ورود به بورس را آغاز نموده و در حال تهیه مستندات لازم جهت ارائه به هیات پذیرش سازمان بورس می باشد.
علیرغم آنکه سود خالص شش ماهه اول سال 1399 این شرکت بالغ بر 8،000 میلیارد ریال را نشان می دهد لیکن پس از مطالعه صورتهاي مالي شش ماهه تلفیقی این شرکت، می توان ابعاد آنرا شفاف تر بررسی کرد.
لازم به ذکر است سرعت اصلاح ساختار بخش افتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با سرعت در حال انجام است و می توان انتظار داشت ورود آتیه صبا به بورس یکی از عرضه های بزرگ سال 1399 باشد و این شرکت بعنوان یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری کشور در بازار سرمایه نقش آفرینی خواهد نمود. ذکر این نکته ضروری است که این صرفاً ورود یک شرکت سرمایه گذاری به بورس نیست، بلکه ورود شرکتی است که در گذشته چندان شفاف نبوده و همواره دچار حاشیه هایی بوده وبه همین دلیل، این موضوع دوچندان قابل توجه خواهد بود.
 
کد مطلب: 138706
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *