۰
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فیشری(کلاهبردار اینترنتی) خبر داد که یکهزار لینک جعلی برای قربانیان خود ارسال کرده بود.
دستگیری کلاهبردار اینترنتی
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فیشری(کلاهبردار اینترنتی) خبر داد که یکهزار لینک جعلی برای قربانیان خود ارسال کرده بود.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سیدنظام موسوی روز سه شنبه گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا و اظهار برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی موضوع پس از کسب دستور از مقام محترم قضایی مورد پیگیری کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا ابتدا اظهارات شاکی را اخذ کردند که وی اینگونه تشریح کرد مدتی پیش جهت فروش کالا در سایت شیپور اقدام به ثبت آگهی کردم که پس از گذشت چند ساعت پیامکی از طرف سایت شیپور برای بنده ارسال شد با این مضمون " جهت ثبت آگهی و عدم حذف آن و همچنین قرار گرفتن آگهی شما در صدر تمام آگهی‌ها مبلغ 20 هزار ریال توسط لینک ارسالی واریز نمایید " که بنده نیز وجه مورد نظر را پرداخت کردم؛ در ادامه متوجه شدم که مبلغ 10 میلیون ریال به صورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب بنده کسر شده است.
سرهنگ موسوی گفت: از آنجایی که مجرم از طریق ترفند فیشینگ توانسته فعل مجرمانه خود را انجام دهد کارشناسان این پلیس با استفاده از توان علمی خود موضوع را پیگیری کردند که در نهایت توانستند متهم را در خارج از حوزه استحفاظی و در شهرستان قروه واقع در استان کردستان شناسایی و دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد : در بازرسی به عمل آمده از منزل متهم تعداد سه عدد گوشی هوشمند که با آنها اقدام به عملیات فیشیگ کرده است و تعداد زیادی از اجناس مختلف که هزینه تهیه آنها را از این طریق کسب کرده بود بدست آمد. 
وی افزود: در تحقیقات بعمل آمده ، متهم اعتراف کرد که تا کنون بیش از یک هزار لینک جعلی (فیشینگ) برای قربانیان ارسال کرده است.
سرهنگ موسوی گفت: پس از تکمیل پرونده و درج اعترافات متهم، پرونده به همراه شاکی و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای مربوطه ارسال شد.
وی افزود: هموطنان عزیز این موضوع را مدنظر قرار دهند که در هنگام استفاده از امکانات سایت‌های فروش کالا، اعم از فعال کردن یا غیرفعال کردن امکانات و یا پرداخت هرگونه وجه می‌بایست فقط ازطریق اکانت حساب کاربری افراد در اینگونه سایت‌ها صورت پذیرد.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان درخواست کرد: از آنجایی ‌که پلیس فتا به صورت شبانه ‌روز در خدمت شهروندان است و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشد، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با این پلیس در میان بگذارید.
کد مطلب: 139542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *