۰
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۸

قرنطینه دوباره نخست‌وزیر انگلیس

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که بوریس جانسون به دلیل تماس با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفت.
قرنطینه دوباره نخست‌وزیر انگلیس
سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که بوریس جانسون به دلیل تماس با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفت.
به گزارش ایرنا، این سخنگو افزود که جانسون در مدت قرنطینه به وظایف خود از دفتر نخست وزیری ادامه خواهد داد. به گفته وی حال عمومی نخست وزیر خوب است و هیچ علائم کرونایی ندارد.
بر اساس اعلام رسانه‌ها جانسون پنجشنبه گذشته با شماری از نمایندگان مجلس از جمله «لی‌ اندرسون» نماینده منطقه «اشلی و ایستوود» جلسه داشت که بعدا نتیجه آزمایش کرونا او مثبت شد.
جانسون فروردین گذشته نیز به دلیل ابتلا به کرونا سه روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «سنت توماس» بستری شد. در این دوران «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مسئولیت اداره دولت را به دوش کشید. راب علاوه بر تصدی وزارت امور خارجه، نفر دوم بعد از نخست وزیر در تشکیلات دولت انگلیس به‌شمار می‌رود.
این درحالیست که او هم از هفته پیش به دلیل تماس با فرد مبتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده است. بنابراین اگر علائم کرونایی در نخست وزیر ظاهرا و حاد شود، معلوم نیست سکان دولت به کدامیک از اعضای کابینه محول می‌شود.
انگلیس در روزهای اخیر به شدت از شیوع کرونا متاثر شده است. تاکنون یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۱۸ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۵۱ هزار و ۹۳۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.
دولت انگلیس برای مقابله با موج دوم کرونا در این کشور مقررات قرنطینه را از پنجشنبه (۱۵ آبان) دوباره به اجرا گذاشت. محدودیت‌های جدید که عمدتا شامل تعطیلی فروشگاه‌های غیرضروری است به مدت چهار هفته (۲۲ آذر) ادامه خواهد داشت. 
بر اساس تدابیر جدید دولت، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فعال خواهند بود. منتقدان دولت معتقدند که اعمال قرنطینه کامل به مدت دو هفته، کمک بیشتری به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌کند.
کد مطلب: 139852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *