۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۸

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی پنجشنبه در گیلان و مازندران بارش باران، گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. همچنین شدت بارش پنجشنبه برای استان گیلان است. همچنین پنجشنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی  و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف رخ خواهد داد.
وی افزود: جمعه از سمت غرب کشور سامانه بارشی وارد کشور می‌شود  و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در گیلان و غرب مازندران، غرب سمنان، استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، شمال کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش برف پیش بینی می‌شود.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی ادامه داد: شدت بارش در جمعه در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان، کرمانشاه و کردستان اتفاق می‌افتد، شنبه با فعالیت شدیدتر سامانه‌ بارشی همین شرایط در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد و در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب، ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.
به گفته ضیائیان، شدت بارش شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه شمالی کهکیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی خوزستان و نیز استان تهران و البرز است.
وی افزود: یکشنبه در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب شرق، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود، دوشنبه در غرب، سواحل دریای خزر  و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌دهد. همچنین برای غرب و مرکز کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود.
به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی، دمای هوا طی دو روز آینده در شمال شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش یافته و دمای هوا در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه خواهد رسید. همچنین از امروز تا پنج روز آینده دریای خزر مواج است و خلیج فارس روز شنبه مواج است. پنجشنبه و جمعه نیز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است.
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (جمعه ۳۰ آبان) نیمه ابری و غبار صبحگاهی و به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱ آذر) نیز ابری و مه رقیق همراه با بارش باران با حداقل دمای ۶ و در اکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
کد مطلب: 140057
برچسب ها: بارندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *