۰
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

چطور گوشیمان را ضد عفونی کنیم؟

شاید باورتان نشود اما گوشی های هوشمند می توانند به اندازه ی یک سرویس توالت آلوده باشند! حال تصور کنید زمانی که شما بدون تمیز کردن یا ضدعفونی کردن گوشی هوشمندتان از آن استفاده می کنید، چقدر خودتان را در معرض آلوده شدن به انواع ویروس یا میکروب قرار می دهید.
چطور گوشیمان را ضد عفونی کنیم؟
شاید باورتان نشود اما گوشی های هوشمند می توانند به اندازه ی یک سرویس توالت آلوده باشند! حال تصور کنید زمانی که شما بدون تمیز کردن یا ضدعفونی کردن گوشی هوشمندتان از آن استفاده می کنید، چقدر خودتان را در معرض آلوده شدن به انواع ویروس یا میکروب قرار می دهید.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام جانبی، ضدعفونی کردن وسایلی که همیشه در دسترس هستند، اهمیت بسیاری دارد زیرا وجود میکروب و ویروس ها در نهایت موجب ایجاد انواع بیماری می شود.
به خصوص بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا، گوشی های تلفن همراه از مواردی هستند که ضدعفونی کردن آن ها را به هیچ عنوان نباید پشت گوش اندازید. در این متن قصد داریم روش اصولی برای ضدعفونی کردن گوشی های هوشمند را به شما آموزش دهیم.
گوشی هوشمندتان را به روش اصولی ضدعفونی کنید!
یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران در موضوع ضدعفونی کردن گوشی های هوشمند این است که به طور مستقیم الکل را روی صفحه نمایش گوشی اسپری می کنند.
این مسئله می تواند خسارات جبران ناپذیری را به گوشی هوشمند شما وارد کند. به هیچ عنوان از الکل بالای ۷۰ درصد برای ضدعفونی کردن گوشی هوشمند یا لپ تاپ استفاده نکنید.
موردی که درباره اهمیت نحوه ضدعفونی گوشی باید بدانید این است که احتمال وارد شدن آسیب به گوشیتان در فرآیند ضدعفونی کردن وجود دارد. از این رو سعی کنید با رعایت نکاتی که در این قسمت به آن ها می پردازیم، این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
۱. از پارچه های ضخیم استفاده نکنید
صفحه نمایش گوشی به سادگی دچار خش خوردگی می شود. حال در صورتی که برای ضدعفونی کردن موبایل از یک پارچه زبر استفاده کنید، احتمال وقوع این اتفاق بیشتر است. سعی کنید از پارچه نرم و پارچه های مخصوص پاک کردن ال سی دی مانند پارچه میکروفایبر که درون جعبه های عینک وجود دارد استفاده کنید.
۲. زمانی که گوشی بیش از حد داغ است، آن را ضدعفونی نکنید
اگر مدت زمان طولانی گوشی حسابی داغ شده، وقت مناسبی برای ضدعفونی کردن موبایل نیست. پیشنهاد می شود اجازه بدهید تا گوشی هوشمندتان کمی سرد شود سپس با الکل و دستمال میکروفایبر آن را ضد عفونی کنید.
۳. از اسپری کردن الکل یا آب به صورت مستقیم روی گوشی خودداری کنید
اسپری کردن الکل یا حتی آب می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در موبایل شود. از نمونه این مشکلات می توان به خیس شدن اسپیکرها، میکروفون یا حتی ورود ذرات آب به زیر صفحه نمایش اشاره کرد.

روش اصولی ضد عفونی کردن موبایل چیست؟
تا اینجای متن درمورد نبایدهایی که درباره ضدعفونی کردن باید بدانید، صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم نحوه اصولی ضدعفونی کردن گوشی هوشمند را بررسی کنیم.
برای ضدعفونی کردن موبایل باید یک پارچه بسیار نرم مانند پارچه میکروفایبر را با کمی الکل یا انواع اسپری ضدعفونی کننده (مخصوص وسایل) خیس کنید و آن را روی قسمت های مختلف گوشی بکشید. بهتر است این کار را از قسمت پشتی گوشی شروع کنید تا صفحه نمایش بیش از حد خیس نشود.
سپس سراغ صفحه نمایش و دکمه ها بروید. بهتر است این کار را حدود ۲۰ ثانیه انجام دهید سپس با سمت خشک دستمال یا یک دستمال خشک دیگر، روی قسمت های مختلف گوشی بکشید.
درنظر داشته باشید که با استفاده از پد گوش پاک کن می توانید کناره های دکمه ها و پورت شارژر را ضدعفونی کنید.
کد مطلب: 140155
برچسب ها: گوشی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *