; ?>; ?> حمله به غزه؛شیرین‌کاری قبل از انتخابات - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۸
اردوغان اذعان کرد:

حمله به غزه؛شیرین‌کاری قبل از انتخابات

نخست وزیر ترکیه حملات گسترده اسرائیل به غزه را شیرین کاری قبل از انتخابات توصیف کرد
به نقل از خبرگزاری رویترز، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه حملات هوایی اسرائیل به غزه را شیرین کاری قبل از انتخابات توصیف کرده و گفت این هفته با «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر بحران را بررسی خواهد کرد.
اردوغان همچنین گفت با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز تلفنی گفت‌وگو خواهد کرد و به دنبال صحبت کردن با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز هست.
آمریکا پیشتر اعلام کرده بود از ترکیه و مصر خواهد خواست تا حماس را برای متوقف کردن حملات موشکی به سرزمین اشغالی ترغیب کنند اما اردوغان اسرائیل را مقصر گسترده شدن بحران دانسته است.
اردوغان که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: پیش از این انتخابات، آنها مردم بی گناه در غزه را به دلایل ساختگی می‌کشند.
وی افزود: قدرت‌های جهانی هم اکنون کاری کرده‌اند که مردم غزه بها پرداخت کنند و ما به عنوان جمهوری ترکیه با برادرانمان در غزه و خواسته عادلانه آنها هستیم.
اسرائیل از روز چهارشنبه حملات گسترده هوایی خود به نوار غزه را آغاز کرده و تا کنون ۲۵ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۶۰ نفر مجروح شدند.
اردوغان در ادامه سخنانش گفت: امیدوارم شورای امنیت سازمان ملل تصمیمی در این باره اتخاذ کرده و رویکرد قدرت‌های جهانی به گونه‌ای باشد که اسرائیل حملات خود را متوقف کند.
نخست وزیر ترکیه تاکید کرد آنکارا هیچگونه روابطی با اسرائیل نداشته و کشورهایی که با تل‌آویو روابط دارند باید با آنها گفت‌وگو کنند
کد مطلب: 14089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *