۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵

توزیع شیر فاسد در پایتخت

دبیر کمیته سلامت شورای شهر تهران از دریافت گزارشهایی مبنی بر مسمومیت های ناشی از عرضه شیرهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: باید از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست شود در این خصوص و وضعیت مصرف شیر در پایتخت گزارشی ارائه کند.
معصومه آباد در گفتگو با مهر، با اشاره به اهمیت بالای مصرف شیر در افزایش ایمنی بدن گفت: تغذیه سالم اساس و بنیان سلامت جامعه است و ما می توانیم با اصلاح رفتارهای غذایی مان مقاومت بدن را نسبت به بسیاری از بیماری ها افزایش داده و هزینه ای را که صرف درمان در جامعه می شود صرف اصلاح برنامه های غذایی کنیم.
مصرف شیر در دنیا شاخص توسعه یافتگی است
وی با بیان این که مصرف شیر در برخی از گروههای اجتماعی مانند اطفال، زنان باردار و سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: میزان مصرف شیر و مواد لبنی در سایر کشورهای دنیا شاخص توسعه یافتگی است و با اندازه گیری مقدار مصرف این خوراکیهای لبنی میزان توسعه آن کشور را مشخص می کنند که این نشان از اهمیت مصرف مواد لبنی دارد.
خروج شیر از سفره خانواده های کم درآمد
آباد با اشاره به نوسانات قیمت شیر در بازار گفت: هر بار افزایش قیمت سبب می شود که بخشی از مصرف کنندگان این ماده غذایی مهم از دست برود به خصوص افرادی که از سطح درآمدی پایین تری برخودار هستند در حالی که استفاده از این ماده غدایی برای کسانی که معیشت پایین تری دارند از اهمیت بالایی برخودار است و اگر پیش تر روزی یک لیوان شیر مصرف می کردند حالا یک روز در میان شیر می نوشند.
نباید یارانه شیر حذف می شد / تاثیر گرانی در کیفیت شیر
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: برای آن که هزینه های سلامت در کشور افزایش پیدا نکند نباید سوبسید شیر حذف می شد. در حال حاضر توزیع شیر در مدارس نیز با محدودیت هایی مواجه شده است و مطمئنا این گرانی ها در کیفیت نیز تاثیر گذار است.
ما حتی گزارشهایی در خصوص مسمومیت ناشی از توزیع شیرهای تاریخ مصرف گذشته داشته ایم که باید از معاون غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست کنیم در این خصوص توضیح بیشتری دهد.
کاهش ایمنی بدن؛ عوارض ناشی از کمبود مصرف شیر
آباد با بیان این که افزایش قیمت شیر محدودیت دسترسی به این ماده غذایی را فزایش می دهد گفت: شیر سطح کلسیم و ایمنی و مقاومت بدن را نسبت به بیماری ها افزایش می دهد و عدم مصرف آن سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای بدن می شود بنابراین از شهروندان می خواهیم به جای کاهش هزینه های مواد لبنی از سایر هزینه های اضافی زندگی بکاهند.
کد مطلب: 14224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *