۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷

رئیس میلیاردر سامسونگ به زندان افتاد

جی وای لی، وارث شرکت سامسونگ الکترونیکس به اتهام پرداخت رشوه به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد.
رئیس میلیاردر سامسونگ به زندان افتاد
جی وای لی، وارث شرکت سامسونگ الکترونیکس به اتهام پرداخت رشوه به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد.
به گزارش ایسنا، دادگاه عالی سئول نخستین بار لی را در سال ۲۰۱۷ پس از افشای نقش وی در رسوایی فسادی که باعث برکناری پارک گوئن های، رییس جمهور کره جنوبی شد، به زندان محکوم کرد. وی که سکاندار اصلی گروه سامسونگ به شمار می رود، یک سال در زندان ماند اما در فوریه سال ۲۰۱۸ پس از نصف شدن دوران محکومیتش و معلق شدن آن، از زندان آزاد شد. دادگاه عالی در سال ۲۰۱۹ حکم مذکور را نقض و دستور محاکمه مجدد را صادر کرد.
لی ۵۲ ساله درگیر یک مبارزه حقوقی بوده که چهار سال پیش شروع شد و مربوط به یک ادغام جنجالی در سال ۲۰۱۵ بود. این مدیر سامسونگ متهم شد به دوست رییس جمهور کره جنوبی اسب و هدایای دیگر پرداخت کرده تا حمایت وی را از جانشینی رسمی خود در شرکت سامسونگ جلب کند. دادگاه عالی هفته گذشته با اشاره به اتهامات متعدد از جمله رشوه مربوط به سامسونگ، حکم محکومیت ۲۰ ساله رییس جمهور سابق کره جنوبی را تایید کرد.
ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس پس از اعلام رسمی حکم دادگاه، حدود چهار درصد سقوط کرد.
محکومیت لی به زندان، خلائی را در بزرگترین سازنده تراشه حافظه، تلفن هوشمند و دستگاههای مصرفی جهان ایجاد می کند آن هم در شرایطی که شیوع همه گیری کووید ۱۹ ابهامات فزاینده در خصوص روابط آمریکا و وچین و رقابت را تشدید کرده است. اگرچه فعالیتهای روزمره سامسونگ توسط گروهی از مدیران انجام می شود اما فقدان لی ممکن است باعث توقف یا پیچیده شدن سرمایه گذاریهای عظیم یا اقدامات استراتژیک بلندمدت شود.
در آخرین جلسه دادگاه در ۳۰ دسامبر، لی یک عذرخواهی بلندبالا را خواند و وعده های قبلی خود برای تبدیل کردن سامسونگ به یک شرکت عالی و عدم تکرار اشتباهات گذشته را تکرار کرد و متعهد شد قدرت در سامسونگ را به فرزندانش منتقل نکند. جانشین شدن رسمی لی به جای پدرش که در اکتبر درگذشت، احتمالا تا زمان آزادی وی از زندان به تاخیر خواهد افتاد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، لی با یک پرونده دیگر مربوط به ادغام میان "سامسونگ سی اند تی" و "چیل اینداستریز" در سال ۲۰۱۵ روبروست و به ارتکاب تخلفات متعدد از جمله نقض قوانین بازارهای سرمایه متهم است. وی از زندان در جلسات این دادگاه شرکت خواهد کرد.
کد مطلب: 143371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *