۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸

دستگیری علما و مداحان بحرینی

مناطق مختلف بحرین از روز گذشته شاهد دستگیری تعدادی از علما و خطبای منابر حسینی(ع) و بازخواست تعدادی دیگر از خطباء و مداحان هیئت‌های حسینی و مسئولان حسینیه‌ها بود که مسئولان در رژیم آل‌خلیفه تهدید کردند تعدادی از این حسینیه‌ها را خواهند بست.
تنها سه روز پس از آغاز محرم تعدادی از علما و مداحان بحرینی توسط آل‌خلیفه دستگیر و یا احضار شدند و این در حالی است که تخریب پرچم‌ها و آذین‌های حسینی همچنان در این کشور ادامه دارد.
به گزارش پایگاه رسمی مجلس علمایی، مناطق مختلف بحرین از روز گذشته شاهد دستگیری تعدادی از علما و خطبای منابر حسینی(ع) و بازخواست تعدادی دیگر از خطباء و مداحان هیئت‌های حسینی و مسئولان حسینیه‌ها بود که مسئولان در رژیم آل‌خلیفه تهدید کردند تعدادی از این حسینیه‌ها را خواهند بست.
بنابر این گزارش، این اقدامات بی‌سابقه تنها دو روز بعد از آغاز ماه محرم در حالی رخ داده است که در طرف دیگر مزدوران این رژیم اقدام به تخریب و پایین کشیدن پرچم‌های سیاه و کتیبه‌های حسینی کرده‌اند.
بنابر اعلام منابع رسانه‌ای در بحرین تاکنون یک خطیب حسینی در منطقه بنی‌جمیره، سیدکامل الهاشمی استاد حوزه علمیه و سیداحمد الماجد خطیب هیئت جوانان منطقه «النعیم» دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
همچنین صبح روز گذشته شیخ حسن العالی خطیب هیئتی در سنابس، حاج جعفر الشمروخ از علمای سنابس، سید علی الموسوی خطیب هیئتی در کرزکان، اباذر الحلواچی مداح به دادگاه فراخوانده شده و از آنها تعهد گرفته شد.
همچنین مزدوران آل‌خلیفه در منطقه «عالی»، «میدان الفخار» و دیگر مناطق بحرین علیرغم شعار آزادی بیان و ادیان این رژیم اقدام به پایین کشیدن پرچم‌های عاشورایی کردند.
* علمای بحرین: دستگیری علمای بحرین هیچ مشکلی را حل نمی‌کند
در واکنش به این اقدامات، علما و فعالان بحرینی از این اقدامات تحریک کننده علیه عقاید شیعیان ابراز تعجب کردند؛ که از جمله شیخ فاضل الزاکی رئیس کمیته شرعی این شورا بود که گفت: منبر حسینی از همه وجهه‌های طائفه‌گری به دور است و وظیه اصلی آن اقدامات اصلاحی و طرح مسائل تاریخی، اجتماعی، سیاسی و ... است.
محمد هادی الغریفی رئیس حوزه الغریفی بحرین نیز گفت: دستگیری علمای بحرین برای ساکت کردن آنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و ما بر ادامه راه تا رسیدن به کرامت و آزادگی اصرار داریم.
کد مطلب: 14340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *