۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲

نقل مکان مداحان معروف در دوران کرونا

ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط برگزاری جلسات فضای باز عزاداری‌های محرم را مجاز دانسته و امسال، خیمه‌های سوگواری دراماکن روباز دایر می‌شود. بعضی مداحان معروف که مجبور به ترک حسینیه همیشگی خود شده‌اند، در نقاطی که اینجا فهرست کرده‌ایم، به دیدار محبان حسین(ع) می‌روند.
نقل مکان مداحان معروف در دوران کرونا
ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط برگزاری جلسات فضای باز عزاداری‌های محرم را مجاز دانسته و امسال، خیمه‌های سوگواری دراماکن روباز دایر می‌شود. بعضی مداحان معروف که مجبور به ترک حسینیه همیشگی خود شده‌اند، در نقاطی که اینجا فهرست کرده‌ایم، به دیدار محبان حسین(ع) می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، با توجه به شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا طی دستورالعمل نهایی خود برای جلسات محرم، برگزاری مراسم در فضای باز را اعلام کرد. براین اساس، مداحان مطرح تهران به دنبال فضاهایی برای برگزاری جلسات هستند.
تاکنون برخی از مداحان، محل برگزاری جلسات محرم خود را قطعی کرده‌اند و برخی نیز همچنان در حال رایزنی و نهایی کردن فضای برگزاری جلسات هستند. در ادامه گزارشی از برنامه‌های قطعی و احتمالی مداحان سرشناس تهران ارائه می‌کنیم:
منصور ارضی
این مداح پیشکسوت آستان اباعبدالله الحسین (ع) هر سال محرم در مسجد ارک و حسینیه لباسفروشان مراسم عزاداری برگزار می‌کرد که براساس شنیده‌ها امسال نیز مراسم عزاداری این مداح اهل بیت (ع) هم در مسجد ارک و هم حسینیه لباسفروشان برگزار خواهد شد. این مراسم در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت و در فضای باز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
مراسم مسجد ارک بعد از نماز مغرب و عشاء و مراسم حسینیه لباسفروشان صبح‌ها خواهد بود.

سعید حدادیان
این مداح اهل بیت (ع) هر سال مراسم عزاداری خود را در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) بعد از نماز صبح با مدیحه‌سرایی فرزندش ـ محمدحسین حدادیان ـ برگزار می‌کرد که امسال نیز همین مراسم ادامه خواهد داشت. همچنین این مداح اهل بیت (ع) امسال در میدان امام حسین (ع) هر شب مراسم خواهد داشت که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام رفیعی خواهد بود.

محمدرضا طاهری
این مداح اهل بیت (ع) هر سال مراسم عزاداری محرم خود را در حسینیه فاطمةالزهرا (س) در میدان سپاه تهران برگزار می‌کرد که امسال با توجه به تاکید بر برگزاری مراسم در فضای باز، براساس شنیده‌ها مراسم عزاداری را در فضای باز پادگان حضرت ولی‌عصر (عج) و در مجورت همان حسینیه برگزار خواهد کرد.

سیدمجید بنی‌فاطمه
این مداح اهل بیت (ع) هر سال مراسم عزاداری دهه محرم خود را در حسینیه ریحانةالحسین (س) برگزار می‌کرد که امسال با توجه به اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای جلسات محرم، براساس آخرین پیگیری‌ها قطعاً مراسم را در فضای باز برگزار خواهد کرد. در خصوص محل برگزاری این جلسه نیز گمانه‌زنی‌های در غرب تهران مطرح است.

میثم مطیعی
مراسم عزاداری ماه محرم میثم مطیعی هر سال در قالب هیأت میثاق با شهدا در دانشگاه امام صادق برگزار می‌شد، اما این مداح یک سالی است که برنامه‌های خود را به آستان مقدس امامزاده قاضی‌الصابر انتقال داده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان هیأت میثاق با شهدا در حال رایزنی برای برگزار مراسم عزاداری محرم خود با نوای این مداح در مصلای امام خمینی (ره) هستند. در صورتی که این برنامه محقق نشود، مراسم عزاداری دهه اول محرم این مداح در امامزاده قاضی‌الصابر خواهد بود.

حیدر خمسه
مراسم عزاداری این مداح اهل بیت (ع) در محرم سال گذشته، در حسینیه بقعه شیخ طرشتی برگزار ‌شد که امسال با توجه به گستردگی شیوع کرونا برنامه عزاداری دهه اول این مداح با هماهنگی تولیت حرم امام خمینی (ره) و هیأت رزمندگان اسلام در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام عالی سخنران این مراسم خواهد بود.

رضا هلالی
مراسم عزاداری هیأت الرضا (ع) در ایام ماه محرم هر سال در خانه کشتی شهدای هفتم تیر برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط کرونایی در فضایی متفاوت و روباز خواهد بود که در حال رایزنی برای نهایی شدن امر هستند، اما برگزاری مجلس از سوی آنان قطعی است.

نریمان پناهی
این مداح اهل بیت (ع) مراسم عزاداری دهه اول محرم خود را در امامزاده معصوم (ع) برگزار می‌کرد که بناست امسال نیز در همین مکان و در حیاط و فضای روباز این امامزاده باشد.

حنیف طاهری
جلسات عزاداری این مداح جوان در قالب هیأت عبدالله بن حسن (ع) و در ایام غیرمناسبتی در حسینیه علی و زهرا و در ایام ماه محرم در مسجد کربلا برگزار می‌شد که امسال این مراسم در فضای روباز پادگان ۰۶ ارتش در پاسداران برگزار خواهد شد.

محمدحسین پویانفر
این مداح اهل بیت (ع) هر سال جلسات محرم خود را در مسجد گیاهی تجریش برگزار می‌کرد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) مراسم برگزار خواهد کرد.

حسین سیب‌سرخی
این مداح اهل بیت (ع) امسال براساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته در دهه اول محرم یکی از برنامه‌هایش در حسینیه حضرت قاسم بن الحسن (ع) شهرستان پیشوا از ساعت ۱۷:۳۰ مراسم خواهد بود.
براساس این گزارش، از جلسات عزاداری مداحان و وعاظ سرشناس دیگر همچون حجت‌الاسلام حسین انصاریان، حجت‌الاسلام‌ هاشمی‌نژاد، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی، سیدمهدی میرداماد، حسین سیب‌سرخی، حسین سازور، جواد مقدم، عبدالرضا هلالی، امیرعباسی، محمد کمیل، محسن عرب‌خالقی، حسن خلج و ... هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما برگزاری جلسه از سوی این افراد قطعی خواهد بود.

تاکنون تنها هیأت رایةالعباس (ع) با مدیحه‌سرایی محمود کریمی اعلام کرده است که امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دلیل سقف کوتاه حسینیه امامزاده علی‌اکبر (ع) و بافت اطراف آن در چیذر، امکان برگزاری مراسم در ماه محرم را نخواهند داشت.
کد مطلب: 134489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *