۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴

ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی

در حالی که انتشار تصویر قبض برق ۴۰ میلیاردی طی روزهای گذشته بحث داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده بود اما به نظر می رسد این موضوع به دردسر بزرگی برای یک مشترک دیگر تبدیل شده است.
ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی
در حالی که انتشار تصویر قبض برق ۴۰ میلیاردی طی روزهای گذشته بحث داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده بود اما به نظر می رسد این موضوع به دردسر بزرگی برای یک مشترک دیگر تبدیل شده است.
به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر قبض برقی در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر شد که نشان می داد یک تولیدکننده رمز ارز بیش از ۴۰ میلیارد تومان بدهی بابت مصرف برق دارد؛ اما این همه ماجرا نبود. رضا گلوی - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران و چین که قبض جنجالی به نام این شرکت صادر شده، از یک اشتباه در درج نام شرکت در این قبض خبر داد و گفت: قبض برق آبان ماه گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین(شرکت سهامی خاص) به شماره شناسه ملی و با نام کامل این شرکت صادر نشده و اشتباها به نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین صادر شده است. شرکت سرمایه گذاری ایران و چین دارای شماره شناسه ملی دیگری بوده و شرکتی با مسئولیت محدود و ثبت کیش است.
وی  اظهار کرد: با وجود این تشابه اسم میان دو شرکت هیچ گونه همکاری، نسبت، قرابت و مشارکتی بیان آنها وجود ندارد و سهامداران این دو شرکت کاملا متفاوت از یکدیگر هستند با بروز قطعی‌های متعدد برق طی روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور و مطرح شدن تأثیر فعالیت مجاز و غیرمجاز استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال و انتشار قبضی منتسب به فعالیت مزرعه‌ مجاز استخراج ارزهای دیجیتال شهرستان رفسنجان در شبکه های اجتماعی با نام این شرکت، چالش های متعددی ایجاد کرده و روند فعالیت های این شرکت را تحت شعاع خود قرار داده است.
طبق اعلام، قبض برق صادره از سوی شرکت برق منطقه ای کرمان به مبلغ ۴۰۶.۸۷۶.۸۰۰.۰۰۰ ریال که به نام این شرکت سرمایه گذاری صادر شده در اصل متعلق به شرکت دیگری به نام شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین با شماره شناسه ملی دیگری بوده که در زمینه استخراج بیت کوین در ایران فعالیت می کند.
حال آنکه این دو شرکت هیچگونه ارتباطی با یکدیگر نداشته و عدم درج نام کامل شرکت استخراج کننده بیت کوین در قبض مذکور تبعات متعددی برای شرکت به دنبال داشته است. از همین رو این شرکت طی نامه ای به شرکت برق منطقه ای کرمان خواستار شفاف سازی در این زمینه و اصلاح نام مشترک بهره بردار شده است.
از طرفی طی روزهای گذشته و پس از انتشار این قبض برق جنجالی شرکت برق منطقه ای کرمان اطلاعیه ای در خصوص این مشترک منتشر کرد که در آن اطلاعیه نیز همان اشتباه مندرج در قبض تکرار شده و نام مشترک اصلاح نشده بود.
در همین زمینه این شرکت سرمایه که نام شرکت متبوعش به اشتباه در این قبض برق منتشر شده با ارسال نامه ای به شرکت برق منطقه ای کرمان خواستار اطلاع رسانی دقیق و انجام اصلاحات لازم شده است.
کد مطلب: 143414
برچسب ها: قبض برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *