۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۳

با همه توان به سوریه کمک میکنیم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به مردم و دولت سوریه به منظور بازگشت آرامش و امنیت به این کشور و منطقه به کار می گیرد.
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با کاپیتان کوجو چیکاتا فرستاده ویژه و مشاور رئیس جمهور غنا دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری ومیزبانی نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به مردم و دولت سوریه به منظور بازگشت آرامش و امنیت به این کشور و منطقه به کار می گیرد.
وی افزود : این مردم سوریه هستند که باید درمورد سرنوشت و حاکمیت ملی خود تصمیم بگیرند و دولت و مردم ایران تنها زمینه برگزاری نشست و گفتگو بین دولت و گروههای مختلف را تسهیل می نمایند.
صالحی روابط سیاسی فی مابین دو کشور را خوب توصیف کرد و بر ضرورت تلاش و آمادگی کشورمان برای توسعه و گسترش این روابط در سایر عرصه های اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.
کاپیتان کوجو چیکاتا فرستاده ویژه و مشاور رئیس جمهور غنا نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از دیدار با صالحی از نتایج سفر و ملاقات های خود درتهران ابراز رضایت کرد و بر آمادگی کشورش برای توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط با کشورمان تاکید کرد.
وی همچنین خواستار تقویت همکاریها و تعاملات خوب فی مابین تهران – اکرا در عرصه های بین المللی از جمله در چارچوب جنبش عدم تعهد که دو کشور از اعضای فعال آن هستند، شد.
وی همچنین از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در روند کمک به بازگشت امنیت وآرامش به سوریه در قالب میزبانی نشست نمایندگان گروههای مختلف سوری در تهران تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم این تلاشها شد.
کد مطلب: 14362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *