۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۷

در دیدار با بشار اسد تصمیمات خوبی برای سوریه گرفتیم

معارضین اصیل از مزدوران صف خود را از مزدوران جدا کرده و با حکومت سوریه به مذاکره بنشینند و آینده آن کشور را خود سوری ها رقم بزنند.
وزیر امور خارجه در حاشیه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

به گزارش ایلنا علی اکبر صالحی در پاسخ به سوالی در رابطه با اتفافات سوریه عنوان کرد: این اتفاق می تواند تمام منطقه را تحت تاثیر قرار دهد و به همین جهت من در سفر به اردن با مسئولین اردنی در ارتباط با مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو کردم و خوشبختانه اتفاق نظر بیشتر از اختلاف نظر بود.

وی اضافه کرد: بعد از اردن نیز در سفری به سوریه در دیدار با بشاراسد در جریان دقیق اتفاقات سوریه قرار گرفتیم و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر امور خارجه کشور با ذکر اینکه وضعیت سوریه از حیث میدانی خوب است عنوان کرد: ارتش سوریه در بیشتر مناطق آن کشور مسلط است و راه دمشق هم باز شده و ما به آینده این کشور امیدواریم ولی این به مفهوم پایان یافتن همه جیز در آینده نزدیک نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با ذکر اینکه تا امروز ارتش سوریه به خوبی ایستادگی کرده است تصریح کرد: مردم سوریه متوجه شده اند که مزدورانی که به قتل عام مردم بیگناه پرداختند خیرخواه هیچ کس نیستند و مردم در مقابل آن ها ایستاده اند و ما فکر می کنیم باید معارضین اصیل از مزدوران صف خود را از مزدوران جدا کرده و با حکومت سوریه به مذاکره بنشینند و آینده آن کشور را خود سوری ها رقم بزنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بشاراسد هم آمادگی مذاکره را دارد یا خیر پاسخ داد: ایشان اعلام آمادگی کرده و ما هم پیگیر پیشنهادهایی مثل ژنو یک که می تواند مبنای حرکت باشد و بستر ایجاد یک تحول و برون رفت از بحران سوریه قرار بگیرد هستیم.
کد مطلب: 29543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *