۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۰
اسد:

از هر طرح و راه‌حل متوازن، عادلانه و منصفانه استقبال مي‌كنيم

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با رييس‌جمهور سوريه، سلام دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهوري اسلامي ايران به بشار اسد را ابلاغ كرد.
دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران با اشاره به جنگ تمام عيار رسانه‌يي، اقتصادي و نظامي عليه سوريه، هوشياري حكومت و ملت سوريه را بر ناكام ماندن توطئه بزرگ دشمنان اين كشور موثر خواند و بر ضرورت استمرار اين هوشياري و درايت تاكيد كرد.

او ابراز اميدواري كرد در يك راه حل سياسي سوري ـ سوري بر مبناي گفت‌وگوي ملي ميان حكومت و معارضه و بدون دخالت خارجي و ارسال سلاح به گروه‌هاي افراطي و با توقف خشونت‌ها راه‌هاي برون رفت از اين بحران‌سازي، بازگشت امنيت و آرامش فراهم شود .

صالحي با اشاره به روابط دو جانبه دوستانه و نزديك تهران ـ دمشق در كليه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و همكاري‌هاي منطقه‌يي دو كشور، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تقويت همكاري‌هاي جامع دو كشور در جهت منافع دو ملت اعلام كرد.

بشار اسد نيز در اين ديدار از صالحي خواست سلام‌هاي گرم وي را به مقام معظم رهبري و رييس جمهور اسلامي ايران تقديم كند.

وي از تلاش‌هاي صادقانه ايران براي كمك به حل و فصل مشكل سوريه تشكر كرد.

رييس‌جمهور سوريه تصريح كرد كه از هرگونه طرح و راه حل متوازن، عادلانه و منصفانه كه منافع مردم و كشور سوريه را تامين كند استقبال كرده و بديهي است كه هرگونه تحميلي را از خارج نخواهد پذيرفت.
کد مطلب: 7599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *