۰
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲

بی طرفی مجریان انتخابات از اوجب واجبات است

استاندار مرکزی گفت: رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان انتخابات از اوجب واجبات است.
استاندار مرکزی گفت: رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان انتخابات از اوجب واجبات است.
سید علی آقازاده ۲۸ بهمن ماه در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به تجربه مطلوب استان در برگزاری سالم انتخابات سال گذشته که می تواند الگویی برای برگزاری انتخابات پیش رو باشد، اظهار کرد: تمامی امکانات و پیش بینی های لازم برای انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی رسما به عنوان رییس ستاد انتخابات استان معرفی می شود، گفت: تامین امنیت انتخابات، اقدامات لجستیک و نیازها در شورای تامین استان دیده شده است، اطلاع رسانی در موضوعات مختلف و ارزشیابی ها و بازرسی ها مدنظر است و از امروز ستاد انتخابات استان مرکزی رسما کار خود را آغاز می کند.
استاندار مرکزی با تاکید بر هماهنگی و همکاری و انسجام درونی ستاد انتخابات به مانند سال گذشته و حرکت با محوریت رییس ستاد، افزود: مجریان انتخابات ۱۴۰۰ هدف و غرضی جز اجرای دقیق قانون ندارند، بی طرفی برای مجریان انتخابات از اوجب واجبات است و باید این بی طرفی بدون حد و مرز به مردم اثبات شود و قطعا اثبات این مهم، افزایش اعتماد اجتماعی و عمومی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اعضای ستاد انتخابات استان افرادی صاحب تجربه هستند، اظهار کرد: انتخابات ۱۴۰۰ در واقع آخرین انتخابات دولت تدبیر و امید است که باید با خاطره ای خوب و دستاوردی قابل دفاع به انجام برسد و بی طرفی مجریان در این دوره و زمان بسیار اهمیت دارد.
آقازاده تصریح کرد: ساختار انتخابات کشور بسیار محکم و منسجم است و اگر فردی از بین مجریان یا ناظران به دنبال تخطی و عدول از قانون باشد، این ساختار محکم بلافاصله برخورد قاطعی با او خواهد داشت. شکی در سلامت انتخاباتی که تاکنون در کشور انجام شده وجود ندارد و خوشبختانه هر ساله شاهد افزایش فهم سیاسی، درک اجتماعی و شعور انقلابی مردم هستیم.
وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل انتخابات به غیر از رای گیری روز انتخابات به شکل مکانیزه و اتوماسیونی انجام می گیرد، گفت: زیر ساخت های IT استان و امکانات مکانیزه فراهم است و این آمادگی نیز وجود دارد که حتی رای گیری انتخابات ریاست جمهوری یا انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز به شکل مکانیزه در استان برگزار شود و ثبت احوال نیز باید آمادگی انجام هرگونه استعلامی را در این دوران داشته باشد.
استاندار مرکزی تاکید کرد: انتخابات محل تضارب آرا و همه تفکرات است و قطعا حضور همگان با عقاید و تفکرات مختلف مشارکت را افزایش می دهد امید است که در این دوره از انتخابات تعداد کاندیداها به شکلی باشد که انگیزه برای حضور مردم افزایش یابد چراکه هر چه منتخبین با آرای بیشتر و قوی تری انتخاب شوند در اجرای وظایف نیز مقتدرتر عمل می کنند و امیدواریم که رییس جمهوری آینده با آرای بسیار بالا انتخاب شود و در نهایت همه باید به رای مردم احترام بگذاریم.
به گزارش ایسنا؛ در این جلسه رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سه انتخابات بسیار مهم را در استان مرکزی برگزار خواهیم کرد و با توجه به اینکه در وزارت کشور رییس ستاد انتخابات و مسئولین کمیته های زیرمجموعه ستاد معرفی شدند، امروز هم مسئولین ذیربط ستاد انتخابات استان مرکزی معرفی شدند و تعامل خوبی با هیات نظارت برقرار است.
بهروز اکرمی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف با شورای نگهبان و هیات های نظارت و تشکیل جلسه با فرمانداران، افزود: قانونگذار از متولیان اجرای انتخابات، رعایت اصل امانتداری به شایستگی را انتظار دارد، باید امانتدار رای مردم باشیم و تمامی دست اندرکاران انتخابات استان امانتداری خواهند کرد، در واقع باید با عملکرد مناسب سطح مشارکت مردم را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در انتخابات امر بسیار مهمی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید فراوان داشته است، اگر رییس جمهوری با آرای بالاتری انتخاب شود در سطح بین الملل و داخل می تواند مجری بهتر قانون اساسی باشد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه احکام اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی توسط استاندار مرکزی ابلاغ شد.
کد مطلب: 145038
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *