۰
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۰
هشدار مقامات سابق آمریکایی به اوباما؛

تحریم ایران هزینه زا است

جمعی از مقامات سابق آمریکا با انتشار گزارشی به باراک اوباما درباره هزینه های دیپلماتیک تحریم ایران هشدار دادند.
به نقل از انرژی تریبون، گروهی متشکل از کارشناسان امنیتی-ملی به همراه قانونگذاران سابق آمریکا به "باراک اوباما" هشدار دادند که "تشدید تحریمهای بین المللی علیه ایران که از سوی آمریکا رهبری می شود به طور فزاینده ای سبب بروز سردرد دیپلماتیک برای دولت اوباما شده است."
این گزارش که با نام "سنجش مزایا و هزینه های تحریم ایران" منتشر شده و به امضای ۳۸ نفر رسیده در حالی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته که قانونگذاران آمریکایی در اندیشه تصویب تحریمهای جدیدی علیه بخش انرژی ایران هستند.
در بخشی از این گزارش آمده است : ادامه تحریمها سبب بروز تنش میان آمریکا با روسیه و چین شده به طوریکه به واسطه این تنشها واشنگتن نتوانسته به وحدت نظری در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص لیبی و سوریه برسد.
آسیا تایمز نیز درباره این گزارش می نویسد : در گزارشی که به امضای بیش از ۳۰ نفر از کارشناسان و مقامات سابق آمریکایی رسیده، آمده است : بعید است که ایران در صورت لغو نشدن تحریمهایی که در یک دهه گذشته علیه این کشور وضع شده، از فعالیتهای هسته ای خود دست بکشد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است : شاید تحریمها سبب شود که ایران سر میز مذاکره بنشیند، اما این نکته مشخص نیست که آیا این تحریمها به تنهایی سبب رسیدن به توافق یا تغییر رفتار سیاسی ایران می شود یا خیر .
در این گزارش ۸۶ صفحه ای آمده است : اگر ایران اینطور نشان دهد که حاضر است در برنامه هسته ای خود تجدید نظر کند در عوض باید پاسخ مثبتی را از جانب غرب مشاهده کند .
در میان امضا کنندگان این گزارش، نام چند مقام سابق جمهوریخواه آمریکا نیز دیده می شود.
کد مطلب: 15894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *