۰
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱

کسانی که توانایی دارند، وارد عرصه انتخابات شوند

رییس شورای عالی استانها گفت: توصیه من این است کسانی که توانایی خدمت به مردم را دارند وارد انتخابات شوند.
رییس شورای عالی استانها گفت: توصیه من این است کسانی که توانایی خدمت به مردم را دارند وارد انتخابات شوند.
به گزارش ایسنا، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه دومین روز از چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: ما در این اجلاس بررسی ۵ طرح را در دستور کار داشتیم که ۲ طرح آن در روز اول اجلاس (چهارشنبه) به تصویب رسید و ۳ طرح نیز امروز (پنج شنبه) بررسی می‌شود.
وی افزود: قانون توسعه و گسترش باغات و فضای سبز و استفاده از پست‌های بلاتصدی در شهرداری‌ها برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دو طرحی بود که در روز اول بررسی شد. در این مدتی که ما سکان دار ریاست شورای عالی استان‌ها بودیم اتفاقات خیلی خوبی در زمینه های گوناگون و مسیر بررسی طرح ها رقم خورد.
رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی شورای عالی استان‌ها که صحبت‌های زیادی پیرامون آن در شوراها انجام شد امروز به نقطه‌ای رسیده است که پیگیر بسیاری از مشکلات و شکایات مردمی است. امروز در این سامانه به صورت روزانه از اقصی نقاط کشور ۱۰ تا ۱۵ شکایت ثبت می‌شود که می‌توان از این طریق صدای مردم را به مسئولین مربوطه برسانیم.
احمدی با بیان اینکه سامانه جامع شوراهای شهر و روستا برای اولین بار در سطح کشور عملیاتی شده است، گفت: ما ۱۲۶ هزار عضو شورا در کشور داریم که اطلاعات جامع آنها را به صورت یک بانک اطلاعاتی در اختیار نداشتیم، اما امروز با وجود راه‌اندازی سامانه جامع شوراهای اسلامی سراسر کشور ما به این بانک اطلاعاتی دسترسی داریم و می‌توانیم به راحتی با اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران ارتباط برقرار کنیم.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ضرورت تهیه اطلس سرمایه‌گذاری در شهرها و روستاهای سراسر کشور، ادامه داد: ما پیگیر تهیه این اطلس هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرها و روستاهای سراسر کشور را شناسایی کرده و در اختیار سرمایه گذاران و علاقه‌مندان قرار دهیم تا با اتصال سرمایه‌گذار و فرصت سرمایه‌گذاری تحولی در زندگی مردم ایجاد کرده و جهش تولید که مدنظر مقام معظم رهبری بود را به ثمر برسانیم.
وی با اشاره با بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، اظهار کرد: در این بیانیه به معنویت و اخلاق اشاره شده است و ما سعی کردیم با تاسی به این بیانیه بحث افزایش معنویت و اخلاق را در شوراهای سراسر کشور پیش ببریم.
احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تایید صلاحیت نامزدهای شوراها برای جلوگیری از وقوع تخلف گفت: اولین توصیه من به نامزدهای انتخابات دوره ششم شوراها این است که اگر واقعا توانایی خدمتگزاری به مردم را دارند و متعهد و متخصص هستند وارد عرصه انتخابات شوند و اگر نیستند نه دنیای مردم را خراب کنند و نه آخرت خود را. از آنجایی که امانت داری کار بسیار سختی است از کسانی که صلاحیت شوراها را تایید می‌کنند درخواست دارم که سابقه افراد را با جزئیات بررسی کنند.
کد مطلب: 145927
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *