۰
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۷

افزایش بیماران کرونایی در تهران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ویروس جهش یافته کرونا یا همان واریانت انگلیسی در ۲۸استان کشور به گردش درآمده است، نسبت به افزایش خطرات ناشی از این ویروس با آغاز سفرهای نوروزی هشدار داد.
افزایش بیماران کرونایی در تهران
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ویروس جهش یافته کرونا یا همان واریانت انگلیسی در ۲۸استان کشور به گردش درآمده است، نسبت به افزایش خطرات ناشی از این ویروس با آغاز سفرهای نوروزی هشدار داد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره وضعیت کرونای استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر مجموع بیماران بستری در بخش‌های تخصیص یافته به کرونا دو هزار و ۴۱۴ نفر است که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی افزود: از این تعداد، ۸۷۲بیمار  در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این آمار نسبت به هفته قبل حدود شش درصد افزایش داشته است.
دکتر زالی ادامه داد: مجموع بیمارانی که ۲۴ساعت گذشته به عنوان بیمار سرپایی مراجعه کرده‌اند، حدود ۳۵۰۰نفر است، زیرا معمولا در روزهای تعطیل مراجعه به مراکز بهداشتی کمتر از روزهای عادی است.
وی با بیان اینکه در ۲۴ساعت اخیر ۲۷۲بیمار کرونایی نیز از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، یادآور شد: آمار بستری‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه نسبت به هفته قبل رشد داشته است.
دکترزالی افزود: به نظر می‌رسد در این هفته باید منتظر آن باشیم که بین میزان ترخیص و میزان بستری یک توازن منفی ایجاد شود.
وی یادآور شد: در ۲۴ساعت گذشته تعداد بیماران بستری جدید نسبت به بیماران ترخیص شده افزایش یافته است.
دکتر زالی با بیان اینکه استان تهران با توجه به شاخص‌ها شهر زرد کرونایی تلقی می شود، گفت: در نوروز عمدتا تهران مبدا سفر است و شاید بالاترین میزان سفرهای نوروزی به تهران اختصاص یابد، بررسی‌های اخیر نشان داد تعطیلات آخر هفته در طول یک ماه گذشته معمولا بین ۲۷تا ۳۳درصد مبدا سفرهای بین شهری استان تهران بوده است و بنابر این ممکن است در تعطیلات نوروزی این عدد نیز افزایش یابد.
وی این موضوع که تهران عمدتا مبدا سفرهای نوروزی است و کمتر به عنوان مقصد قرار می‌گیرد را تا حدی باعث افزایش نگرانی‌ها دانست و افزود: معمولا تهرانی‌ها برای سفرهای خود شهرها و استان‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند و تاکنون ۲۸استان کشور قطعا به ویروس جهش یافته آلوده شده‌اند.
دکتر زالی با بیان اینکه زودرس ترین آلوده شدن را در استان تهران شاهد بوده‌ایم، گفت: اگر استان تهران و استان خوزستان را به عنوان بالاترین درصد میزان ورودی و خروجی ویروس جهش یافته کنار بگذاریم، آذربایجان‌غربی و مرکزی جز استانهایی هستند  که درصد بالایی از ویروس جهش یافته را داشته‌اند که بخشی از آن به خاطر وضعیت آزمایشگاهی و انجام تست‌های توالی است.
وی افزود: بنا بر این قطعا ما با این سناریوی تلخ رو به رو هستیم که ویروس جهش یافته در کل کشور به چرخش درآمده و امیدواریم که سفرهای نوروزی به گونه‌ای نشود که در این چرخش مجدد و سویه‌های مقاوم به درمان مشکل ایجاد کند
کد مطلب: 146418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *