۰
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۹

کرونای انگلیسی به مازندران رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مشاهده کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت که تاکنون تست ۲ بیمار مشکوک در زیر مجموعه این دانشگاه مثبت بوده است.
کرونای انگلیسی به مازندران رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مشاهده کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت که تاکنون تست ۲ بیمار مشکوک در زیر مجموعه این دانشگاه مثبت بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر سید عباس موسوی افزود که این ۲ بیمار زن و شوهر هستند و مشخص شده است به خاطر پذیرایی از مسافرانی که کرونای انگلیسی داشتند مبتلا شدند.
وی گفت که این زن و شوهر ساکن شهرستان قائمشهر هستند و اخیرا میزبان مسافرانی از استان قزوین بودند .
موسوی افزود که مثبت این ۲ شهروند مازندرانی به همراه خانواده اشان در قرنطینه خانگی به سر می برند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، بر اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی ها و پرهیز از سفر و پذیرایی از مسافران نوروزی تاکید کرد.
پیش تر نیز معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طی سفری به مازندران با اظهار این که ویروس انگلیسی در تمامی استان‌های کشور چرخیده است ، گفت که این ویروس جهش یافته تاکنون دهها قربانی در ایران گرفته است.
کرونای انگلیسی از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس شیوع یافت و اندکی بعد با سرعت زیادی به کشورهای دیگر رسید.
در ایران نیز پروازها به انگلیس و بالعکس قطع شد و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشتند، اقدام‌های سختگیرانه از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد از جمله اینکه باید با تست منفی وارد کشور شوند و در فرودگاه هم تست شده و حتی با منفی بودن تست آن‌ها باید ۱۴ روز در منزل قرنطینه شوند.
اما با این حال آمارهای رسمی و غیررسمی نشان می دهد که اکنون در ایران بیش از دهها نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شدند.
 ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
در حاضر ٥٦٢ بینار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و از این تعداد ١١٣ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند
کد مطلب: 146420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *