۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۸
هوگو چاوز؛

ادامه عضويت پاراگوئه در مركوسور منوط به برقراري دموكراسي است

رييس‌جمهوري ونزوئلا اعلام كرد، ادامه عضويت پاراگوئه در بلوك تجاري مركوسور تنها در صورتي محتمل است كه دموكراسي در اين كشور تحقق يابد
ادامه عضويت پاراگوئه در مركوسور منوط به برقراري دموكراسي است
 به نقل از خبرگزاري شينهوا، هوگو چاوز، رييس‌جمهوري ونزوئلا پيش از سفرش به برزيل اعلام كرد: برقراري دموكراسي در پاراگوئه پيش‌شرط ادامه‌ي عضويت اين كشور در بلوك تجاري مركوسور است.

رييس‌جمهوري ونزوئلا قرار است در نشست سران گروه مركوسور حضور يابد؛ نشستي كه در آن درباره‌ي اعطاي عضويت كامل به ونزوئلا نيز بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

تعليق حضور پاراگوئه در اين نشست به ونزوئلا اين امكان را مي‌دهد كه به طور كامل در اين بلوك تجاري وارد شود. پاراگوئه تنها عضو مركوسور بود كه با درخواست كاراكاس براي عضويت در اين بلوك تجاري مخالف بود.

عضويت پاراگوئه در گروه مركوسور در ۲۹ ژوئن به حالت تعليق درآمد. اين اقدام پس از بروز برخي ناآرامي‌ها در عرصه‌ي سياسي اين كشور به وقوع پيوست.

مركوسور بزرگ‌ترين گروه تجاري در منطقه‌ي آمريكاي جنوبي است كه كشورهاي برزيل، آرژانتين و اروگوئه در آن عضويت دارند. اين بلوك تجاري در ماه مارس ۱۹۹۱ با امضای پیمان «آسونسیون» در پایتخت پاراگوئه میان کشورهای برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه پایه‌گذاری شد. هدف از تاسیس این نهاد دستیابی به یکپارچگی اقتصادی میان کشورهای امضا کننده پیمان از طریق ایجاد جریان آزاد کالا و خدمات در میان اعضا، تعیین تعرفه مشترک خارجی، قبول سیاست‌های مشترک بازرگانی و هماهنگی سیاست‌های اقتصادی کلان و منطقه‌ای و نیز ترویج و تشویق تجارت میان اعضا با آرمان تشکیل دادن یک بازار مشترک اقتصادی گسترده و فراگیر در قاره آمریکای جنوبی بوده است.
کد مطلب: 1474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *