۰
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰

موافقت نتانیاهو با درخواست اردن

منابع عبری از موافقت نخست وزیر این رژیم با درخواست اردن برای انتقال حجم بیشتری آب از اراضی اشغالی به این کشور خبر داد.
موافقت نتانیاهو با درخواست اردن
منابع عبری از موافقت نخست وزیر این رژیم با درخواست اردن برای انتقال حجم بیشتری آب از اراضی اشغالی به این کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، در پی درخواست اردن برای خرید سه میلیون متر مکعب آب، علاوه بر سهمیه آب سالانه‌اش، رژیم صهیونیستی ابتدا از هرگونه پاسخ به این درخواست خودداری کرد اما حالا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با درخواست امان برای انتقال این حجم اضافی آب موافقت کرده است.
به نوشته اورشلیم پست، موافقت با درخواست اردن همزمان با سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی انجام شد و به نظر می‌رسد این همزمانی تعمدی بوده است.
آستین عصر یکشنبه به عنوان اولین مسؤول عالی رتبه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد اراضی اشغالی شد.
روزنامه عبری زبان "هاآرتص" نیز پیشتر نوشته بود که نتانیاهو با وجود توصیه کارشناسان منابع آبی و دستگاه امنیتی، با درخواست اردن برای انتقال آب بیشتر به این کشور موافقت نکرد.
هاآرتص در ادامه نوشت: این مخالفت عمق بحران موجود میان دو طرف را نشان داده و به نظر می رسد بیشتر شبیه به یک اختلاف نظر شخصی میان نتانیاهو و عبدالله دوم، پادشاه اردن است.
به دنبال اختلافات دو طرف در مورد تدابیر امنیتی لازم برای سفر از پیش برنامه ریزی شده الحسین بن عبدالله، ولیعهد اردن به قدس شریف و نیز مخالفت اردن با درخواست صدور مجوز برای عبور هواپیمای حامل نتانیاهو از آسمان اردن که به سمت امارات در پرواز بود و تعویق این سفر، بحران میان اردن و رژیم صهیونیستی در چند هفته اخیر بالا گرفت.
کد مطلب: 147723
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *