; ?>; ?> وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان کشور - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰

وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی از وقوع رگبارو رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۱ استان خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی در این استان‌ها توصیه کرد.
وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان کشور
 سازمان هواشناسی از وقوع رگبارو رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۱ استان خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی در این استان‌ها توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وقوع رگبارو رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ امروز (۷ اردیبهشت ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال زنجان، غرب کردستان، جنوب یزد و خراسان جنوبی، چهارشنبه (۸ اردیبهشت ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین، پنج‌شنبه (۹ اردیبهشت ماه) برای شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، نیمه غربی خراسان رضوی، خراسان شمالی و شرق یزد و جمعه (۱۰ اردیبهشت ماه) برای نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالاآمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال شکستن درختان فرسوده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی و نسبت به خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، حفظ دام‌ها در مراتع و دوری از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حفظ و تقویت سازه‌های موقتی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 
کد مطلب: 148745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *