۰
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۸

تشکیل کمیسیون غذای حلال

کمیسیون غذای حلال در آذربایجان شرقی تشکیل یافت.
تشکیل کمیسیون غذای حلال
 کمیسیون غذای حلال در آذربایجان شرقی تشکیل یافت.
حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در اولین جلسه این کمیسیون، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیسیون، ترویج غذای حلال است چرا که در متون دینی مسلمان‌ها و کتاب آسمانی، اشاره‌ها و آیاتی مرتبط با غذای حلال، وجود داشته و تاکید تاثیر سوء غذای حرام در جسم و روح انسان دارد.
وی با بیان این‌که کشورهای مسلمان اعتقاد دارند، چنانچه موضوع کد حلال به‌ صورت یک استاندارد درآید می‌تواند برای مسلمان کشورهای اسلامی یک هویت مستقل ایجاد کند، گفت: به دست آوردن سود مناسب در بعد جهانی و ایجاد همگرایی بین کشورهای مسلمان از اهداف ایجاد نشان حلال برای مواد غذایی است.
وی خاطر نشان کرد: برند حلال در سطح جهان در حال توسعه است. کشورهای غیرمسلمان نیز علاقه‌مندی خود را برای ورود به تجارت محصولات غذایی حلال نشان داده‌اند، به طوری که در بازارهای اروپا محصولات حلال ۱۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر از سایر محصولات مشابه به فروش می‌رسند و در حال حاضر نیز کشورهایی مانند تایلند، انگلیس و آمریکا که دین رسمی آن‌ها اسلام نیست، برای کسب بازار و درآمد به بازارشناسی کشورهای اسلامی و محصولات حلال توجه جدی پیدا کرده‌ و حتی تایلند یکی از کشورهای پیشرو در تجارت محصولات غذایی حلال است. 
حجت الاسلام نجفی با بیان این‌که براساس تحقیقات انجام شده در مناطق مسلمان‌نشین اروپا بیش از ۶۱ درصد از مدارس از گوشت خوک در هیچ غذایی استفاده نمی‌کنند، ادامه داد: ۱۲ درصد از مدارس نیز فقط غذای حلال برای دانش‌آموزان سرو می‌کنند که رشد صنعت غذایی حلال در سراسر جهان حاکی از اقبال غیر مسلمانان به این نوع غذای حلال دارد.
دکتر امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان، از نظارت دقیق و پیگیری در حوزه ذبح شرعی و غذای حلال در خصوص مزایای غذای سالم و حلال و خاصیت و ویژگی‌های آن را مطالبی بیان کرد.
گفتنی است در پایان این جلسه حکم  دکتر محمدی به عنوان دبیر کمیسیون غذای حلال در آذربایجان شرقی اهدا شد.
کد مطلب: 148960
برچسب ها: آذربایجان شرقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *