۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹

جبهه گیری حماس بر علیه ایران

در حالی که تنها چند روز از آتش بس جنگ اسرائیل و غزه می گذرد، برخی چهره های جنبش حماس پی در پی در حال سخنرانی علیه ایران هستند!
افزادر حالی که تنها چند روز از آتش بس جنگ اسرائیل و غزه می گذرد، برخی چهره های جنبش حماس پی در پی در حال سخنرانی علیه ایران هستند!
این سخنان مشکوک در حالی بیان می شود که به اذعان اسماعیل هنیه، ایران در کمک به مردم غزه در این جنگ، نقش به سزایی داشته است.
پس از سخنان اخیر محمود الزهار ، این بار نوبت به همکار او در دفتر سیاسی حماس شده و موسی ابومرزوق، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، گفته که ایران با موضعش درباره سوریه، خود را در افکار عمومی جهان عرب منزوی می کند.
ابومرزوق در دفتر تازه گشایش یافته حماس در قاهره افزود که ایران از حماس خواسته بود تا موضع نزدیکتری نسبت به حکومت سوریه اتخاد کند، اما حماس آن را رد کرد.
او افزود که این موضع‌گیری حماس بر رابطه اش با ایران تاثیر گذاشته است.
موسی ابومرزوق،می‌گوید ایران اگر می‌خواهد افکار عمومی اعراب را بر ضد خود نکند، بایستی دست از حمایت رژیم کنونی سوریه بکشد.
این مقام ارشد حماس اضافه کرده است که مدتهاست موقعیت کنونی ایران در جهان عرب، "موقعیت مناسبی نیست."
دفتر سیاسی حماس تا چند ماه پیش در دمشق بود اما اکنون به قاهره منتقل شده است.
خالد مشعل، رهبر حماس نیز هفته گذشته تأیید کرد که ایران در "مسلح کردن" پیکارجویان حماس در جنگ هشت روزه اخیر در نوار غزه نقش داشته است. او علیرغم اختلاف نظر با ایران بر سر سوریه‌، از جمهوری اسلامی به دلیل حمایت تسلیحاتی تشکر کرد.
خالد مشعل پیشتر روابط صمیمی با ایران داشت. او اخیراً در سفر به ترکیه تعریف و تمجید های بیش از اندازه ای از اردوغان کرد.
افرادی که طی یکی دو روز اخیر علیه ایران سخن گفته اند نیز از نزدیکان «مشعل» به شمار می روند.
کد مطلب: 14920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *