۰
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۷

دیدگاه ذوالقدر درباره منطقه آزادشدن جاسک

یک نماینده ادوار مجلس درباره منطقه آزاد شدن جاسک توضیحاتی ارائه داد.
دیدگاه ذوالقدر درباره منطقه آزادشدن جاسک
یک نماینده ادوار مجلس درباره منطقه آزاد شدن جاسک توضیحاتی ارائه داد.
فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صحبت منطقه آزاد شدن منطقه جاسک بود؛ مجلس تصویب کرده بود، اما در شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شد که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. مجمع هم در جلسه آخری که داشت با منطقه آزاد شدن تعدادی از مناطق موافقت کرد ؛ اما با منطقه آزاد شدن جاسک مخالفت کرد. 
وی ادامه داد: سوال ایجاد شد که علتش چیست و مشخص شد به علت طرح توسعه سواحل مکران است که به صورت سازمان درآمدنش در مجلس تصویب شده و قانونش وجود دارد.
این نماینده ادوار مجلس گفت: باید سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل شود اما به دلایلی مثل منطقه آزاد بودنش به تعویق افتاده است. 
وی ادامه داد: قطعا اگر این منطقه به سازمان تبدیل شود خیلی بهتر است و امکانات بهتری برای منطقه و استان خواهد داشت تا زمانی که منطقه آزاد باشد. الان به همین علت با منطقه آزاد شدنش مخالفت شد. ان‌شاءالله به زودی با سازمان شدن این منطقه موافقت و قانونش تصویب می شود. 
ذوالقدر گفت: یکسری شرکت های نفتی خصوصی و دولتی در آنجا مشغول به کار هستند.  ما هم در شورای توسعه پیگیر این موضوع هستیم. من به عنوان نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در توسعه سواحل مکران به توانمندسازی جمعیت محلی تاکید دارم. دنبال این تفاهم نامه هم هستیم که سازمان فنی و حرفه ای وارد شود تا هم در بحث آموزش و بعدا در بحث اشتغال بشود از نیروهای بومی استفاده کرد.
کد مطلب: 149699
برچسب ها: جاسک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *