۰
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹

قرنطینه کشتی برزیلی در بندر امام

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با تایید ابتلای ۲ خدمه کشتی برزیلی به کرونا، تمام ۲۵ خدمه و سرنشینان این کشتی در بندر امام خمینی قرنطینه شده و اجازه خروج از کشتی به آنها داده نشد همچنین بار این کشتی که غلات بود توسط دستگاه های مکنده پیشرفته تخلیه شد.
قرنطینه کشتی برزیلی در بندر امام
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با تایید ابتلای ۲ خدمه کشتی برزیلی به کرونا، تمام ۲۵ خدمه و سرنشینان این کشتی در بندر امام خمینی قرنطینه شده و اجازه خروج از کشتی به آنها داده نشد همچنین بار این کشتی که غلات بود توسط دستگاه های مکنده پیشرفته تخلیه شد.
به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص ابتلای خدمه یک کشتی برزیلی به کرونا اظهار داشت: از تمام خدمه کشتی هایی که وارد بنادر استان خوزستان می شوند تست کرونا گرفته می شود به عنوان مثال در بندر امام خمینی (ره) که بزرگترین بندر خوزستان است کادر بهداشتی این دانشگاه در ۴۰ مایلی ساحل (در خور موسی) وارد کشتی ها شده و از همه سرنشینان تست کرونا می گیرند.
وی بیان کرد: در حد فاصل رسیدن کشتی به لنگرگاه، جواب تست ها آماده می شود و اگر فردی به کرونا مبتلا بود در کشتی قرنطینه می شود.
ابول نژادیان در خصوص طرح واکسیناسیون نیز گفت: بعد از گذراندن فاز اول واکسیناسیون که کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، جانبازان بالای ۵۰ درصد و سرای سالمندان بودند وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا در خوزستان شدیم.
وی افزود: در فاز دوم واکسیناسیون، تاکنون ۷۴ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۶۷ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۳۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال  در خوزستان واکسینه شدند.
موجودی واکسن خوزستان صفر است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه موجودی واکسن کرونا استان در ۲ روز اخیر به صفر رسیده است گفت: شب گذشته یک محموله واکسن وارد کشور شد و امشب نیز یک محموله دیگر در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و بزودی تعداد واکسن به خوزستان ارسال می شود. 
وی ادامه داد: به محض اینکه واکسن مورد نیاز به تامین شد، همکارانمان حتی در روزهای تعطیل به فعالیتشان ادامه داده و واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را در استان خوزستان انجام می دهند.
ابول نژادیان گفت: امیدواریم تعداد دوزی که در اختیار ما قرار می گیرد طوری باشد که بتوانیم واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۶۹ و ۶۰ تا ۶۴ سال را شروع کنیم. 
وی ادامه داد: در فاز سوم واکسیناسیون افراد بین ۱۸ تا ۵۹ سال، بیماران دیابتی نوع یک که وابسته به انسولین هستند و بیماران فشار خون و قلب و عروق نیز در اولویت هستند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین در پاسخ به این پرسش که پیش از این گفته بودید تا پایان فصل بهار کل مردم خوزستان واکسینه می شوند گفت: من هیچ موقع نگفتم که کل مردم استان را تا پایان بهار واکسینه می کنیم و تنها یک برداشت اشتباه خبری بود. 
وی افزود: اینکه دولت بتواند تا آخر فصل بهار همه مردم را واکسن بزند ممکن نیست زیرا این تعداد واکسن را در اختیار ندارد. قطعا اگر واکسن در اختیارمان باشد کار تزریق آن برایمان بسیار راحت است.
عوامل اجرایی انتخابات تحت پوشش واکسیناسیون قرار نمی گیرند
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شامور اهواز گفت: طبق مصوبه ستاد ملی، عوامل اجرایی انتخابات تحت پوشش طرح واکسیناسیون کرونا قرار نمی گیرند. 
ابول نژادیان در خصوص رعایت نکات بهداشتی در محل برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: نیروهای بهداشت همکاری نزدیکی در این زمینه با آموزش و پرورش دارند و بر رعایت پروتکل های بهداشتی، نظارت می کنند.
نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی به هنگام امتحانات
وی افزود: قرار شد طبق مصوبه ستاد کرونا استان، ورزشگاه ها و مکان های بزرگی که سقف بلند دارند برای برگزاری امتحانات در نظر گرفته شود و ما هم در این راستا به آموزش و پروش کمک می کنیم. این تصمیم ستاد ملی کرونا  بوده و ما موظف به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری هستیم.
در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.
کد مطلب: 150389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *