۰
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸

تعرفه برق چه ساعاتی ۲برابر می‌شود؟

مدیرکل روابط بین الملل توانیر در خصوص اینکه مصرف برق در چه ساعاتی دو برابر محاسبه می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.
تعرفه برق چه ساعاتی ۲برابر می‌شود؟
مدیرکل روابط بین الملل توانیر در خصوص اینکه مصرف برق در چه ساعاتی دو برابر محاسبه می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.
ابوذر صالحی مدیرکل روابط بین الملل توانیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساعات اوج مصرف گفت: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.
او ادامه داد: با توجه به گرمای زودرس هوا ما از ساعت ۱۲ ظهر هم دچار کمبود برق خواهیم شد، ولی برای رفاه حال مشترکان ما از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و غیره استفاده نکنند؛ چراکه در این ساعات صنایع، چاه‌های کشاورزی و اداره‌ها در حال استفاده از برق هستند.
مدیرکل روابط بین الملل توانیر  تصریح کرد: مشترکان توجه داشته باشند که مصرف برق در ساعات اوج مصرف به بالاترین رقم خود خواهد رسید به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است، ولی در ساعات شب مانند ۱۲ شب تا ۶ صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می‌شود.
صالحی گفت: مشترکان در این ساعت‌ها از به کارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت‌های انتهایی شب یا صبح‌ها منتقل کنند و به این ترتیب هزینه‌های خود را کاهش دهند.
او افزود: مردم می‌توانند از نور روز به جای نور لامپ‌ها بیشتر استفاده و لامپ‌های اضافه را به خصوص در این ساعت‌ها خاموش کنند.
مدیرکل روابط بین الملل توانیر در پایان استفاده از دور کُند کولر‌های آبی در ساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی دمای آسایش را از راهکار‌های دیگر در مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج مصرف برشمرد.
کد مطلب: 150778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *