۰
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۳

تضمین سلامت انتخابات با اجرای قانون

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت : قانون برای تمام مراحل انتخابات از شروع تا پایان ، مقررات را تعیین کرده که اگر به درستی اجرا شود سلامت انتخابات تضمین می شود .
تضمین سلامت انتخابات با اجرای قانون
 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت : قانون برای تمام مراحل انتخابات از شروع تا پایان ، مقررات را تعیین کرده که اگر به درستی اجرا شود سلامت انتخابات تضمین می شود .
به گزارش ایرنا رضا نجاتی بعد از ظهر روز پنجشنبه در نشستی با حضور هیات اجرایی و نظارت شوشتر افزود : همه ناظران ، مجریان و داوطلبان موظف به اجرای قانون هستند .
وی گفت : بی شک اگر انتخابات سالم برگزار شود ، رقابت سالم و مشارکت حداکثری فراهم می شود .
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد : یکی دیگر از موضوعات مهم امنیت انتخابات است که خوشبختانه در این زمینه نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده است .
وی گفت : گرمای هوا و شیوع ویروس کرونا دو مشکل در انتخابات پیش رو بودند که خوشبختانه با تدابیر لازم از جمله افزایش شعب اخذ رای ، تامین سیستم گرمایشی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، این دو مشکل برطرف خواند شد .
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود : با توجه به بررسی که از ستاد برگزاری انتخابات شوشتر انجام شد ؛ خوشبختانه روند برگزاری فرآیندها در این شهرستان مثبت ارزیابی شده و تمهیدات لازم در این شهرستان به همت فرماندار ، هیات اجرایی ، نظارت و شورای تامین برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است .
فرماندار شوشتر نیز در این نشست بیان کرد : در انتخاب معتمدین برای تشکیل هیات اجرایی از اقوام مختلف شهرستان با رعایت ترکیب جمعیتی دعوت به عمل آمد و علاوه بر افراد باتجربه ، جوان ترها هم به هیات اجرایی راه یافتند و میانگین سنی در هیات اجرایی شهرستان حدود ۱۰ سال جوان تر شد .
وی افزود : حدود ۲۰۰ نفر در انتخابات شورای شهر و بیش از ۸۶۹ نفر در انتخابات شورای اسلامی این دوره در شهرستان شوشتر ثبت نام کردند که کمتر از ۱۴ درصد از داوطلبان در شورای اسلامی شهر رد صلاحیت شدند .
فرماندار شوشتر گفت : امسال خوشبختانه در همه روستاها داوطلب به حد نصاب رسیده و هیچ روستایی بدون شورا نخواهد بود و تعداد ثبت نامی ها نسبت به دوره قبل بیش از هشت درصد افزایش یافته است .
رییس ستاد انتخابات شهرستان شوشتر ادامه داد : خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پیش رو در این شهرستان پیش بینی شده و تعداد شعب اخذ رای نسبت به دوره قبل افزایش یافته شده است .
کد مطلب: 151215
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *