۰
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵

روسیه به گردشگران واکسن میزند

روسیه از ماه آینده به گردشگران اجازه می دهد تا برای واکسیناسیون کرونا به این کشور سفر کنند.
روسیه به گردشگران واکسن میزند
روسیه از ماه آینده به گردشگران اجازه می دهد تا برای واکسیناسیون کرونا به این کشور سفر کنند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، طرح سفر گردشگران خارجی به روسیه به منظور واکسن زدن در این کشور در ماههای اخیر مطرح شده است و انتظار می رود در ماه جولای (ماه آینده میلادی) به اجرا در آید.
کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه (نهاد مسئول تحویل و صادرات واکسن اسپوتنیک وی کرونا به کشورهای دیگر) اعلام کرده است که روسیه ممکن است در ماه جولای مرزهای خود را به خارجیان علاقه مند به زدن واکسن کرونا بگشاید.
وی در سخنانی در پانل «مبارزه با بیماریهای عفونی:ریسک های آینده» در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد: ما شاهد علاقه بسیاری از اروپایی ها و اتباع کشورهای دیگر برای سفر به روسیه و زدن واکسن کرونا هستیم.
دیمیتریف گفت: معتقدیم که چنین شرایطی (سفر خارجیان برای زدن واکسن کرونا) فراهم خواهد شد. بطور فعالانه با تعدادی از وزارتخانه های روسیه در این مورد تلاش می کنیم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیروز در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت که دولت روسیه را موظف کرده است تا پایان ماه جاری میلادی طرح گردشگری واکسیناسیون را تدوین کند.
وی بر لزوم آغاز واکسیناسیون گردشگران خارجی در روسیه از ماه آینده میلادی تاکید کرد و گفت که دولت روسیه همه شرایط لازم برای اینکه اتباع خارجی بتوانند در قلمرو روسیه واکسن کرونا بزنند فراهم می کند.   
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز روز جمکعه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد واکسیناسیون گردشگران خارجی گفت که این طرح در طول دو ماه آینده به اجرا در می آید.  
وی با اشاره به امکان اجرای سریع این طرح گفت که تقاضای برای چنین واکسیناسیونی بسیار بالا است .
روسیه تاکنون چهار واکسن برای کرونا به ثبت رسانده است که اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور است و حدود ۶۰ کشور آن را تایید کرده اند و دهها میلیون دوز این واکسن به کشورهای مختلف ازجمله ایران تحویل شده است.  
کد مطلب: 151831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *