۱
۰
دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
سی ان ان گزارش می دهد:

چرا تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه، از لوکزامبورگ کمتر است؟!

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مقامات روس به نظر می‌رسد استراتژی پوتین موفق بوده است. با این که روسیه مرز مشترک طولانی با کشور چین دارد از ماه ژانویه (که اولین موارد ویروس ثبت شده) تعداد مبتلایان در روسیه به طرز شگفت آوری کم است. مبتلایان کرونا در روسیه،این کشور 146 میلیونی، از مبتلایان در لوگزامبورگ هفتصدهزار نفری کمتر هستند.
چرا تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه، از لوکزامبورگ کمتر است؟!
براساس اطلاعات منتشر شده توسط مقامات روس به نظر می‌رسد استراتژی پوتین موفق بوده است. با این که روسیه مرز مشترک طولانی با کشور چین دارد از ماه ژانویه (که اولین موارد ویروس ثبت شده) تعداد مبتلایان در روسیه به طرز شگفت آوری کم است. مبتلایان کرونا در روسیه،این کشور 146 میلیونی، از مبتلایان در لوگزامبورگ هفتصدهزار نفری کمتر هستند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به اعتقاد خبرنگار سی‌ان‌ان اقدامات سریع روسیه در بستن مرز خود با چین و راه اندازی قرنطینه توانسته شیوع ویروس در این کشور را به تاخیر بیندازد. همچنین مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، روز پنجشنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان از مجموعه تدابیر بهداشتی در روسیه ابراز رضایت کرده است. نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه ، به سی ان ان گفت: «روسیه این کار را در پایان ژانویه آغاز کرد و علاوه بر آزمایش، مجموعه وسیع‌تری از اقدامات را نیز در پیش گرفت. آزمایش و شناسایی پرونده‌ها، ردیابی مخاطبین و جداسازی، همه اقداماتی است که سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد و توصیه می‌کند.»
دیده‌بان ناظر بر حقوق مصرف‌کنندگان روسیه نیز روز شنبه اعلام کرد که این کشور در مجموع بیش از 156 هزار نفر را آزمایش کرده ‌است. این در حالیست که ایالات‌متحده اولین گام‌های مقابله با ویروس و آزمایش های مرتبط را در آغاز ماه مارس آغاز کرده و روسیه طبق اعلام خود از اوایل فوریه در تمامی مبادی ورودی از جمله در فرودگاه‌ها، با تمرکز بر مسافران ایران، چین و کره‌جنوبی در حال آزمایش این ویروس بوده است. البته این بدان معنا نیست که هیچ ضعفی در روسیه وجود ندارد، چرا که روسیه این آزمایش ها و قرنطینه را برای افرادی که از اروپا و خصوصا ایتالیا آمده بودند انجام نداده و به گفته مقامات بهداشتی روسیه، بیشترین موارد کرونا از ایتالیا وارد شده است.
روسیه به عنوان وارث شوروی دچار ضعف‌هایی نیز هست. مردم این کشور در شبکه‌های اجتماعی، سوالاتی را مطرح کرده‌اند که به سوابق ضعیف فقدان شفافیت در مورد فاجعه چرنوبیل و همه‌گیری ایدز در دهه هشتاد میلادی اشاره می‌کند. البته مقامات امنیتی به سرعت تلاش کردند که آنچه اطلاعات غلط می پنداشتند را از بین ببرند. در اوایل ماه مارس، سرویس امنیت فدرال روسیه و ناظر اینترنتی این کشور اقدام به از بین بردن پست‌هایی در شبکه های اجتماعی کردند که تعداد مبتلایان را بیش از 20هزار نفر تخمین زده و دولت روسیه را متهم به سانسور گسترده می کردند. سپس کابران روسی فیسبوک و اینستاگرام، با لینک‌های هشداردهنده ای در مورد ویروس کرونا مواجه شدند که آنها را به سازمان نظارت بر حقوق مصرف کنندگان روسیه راهنمایی می کرد. خبرهای مبنی بر کمبود تجهیزات محافظتی نیز باعث شک و تردید زیادی در میان مردم شده است. برخی از کارشناسان شک و تردیدهایی در مورد اطمینان سیستم آزمایشی روسیه، که تحت پوشش یک آزمایشگاه است ابراز کرده‌اند. گزارشی که اخیرا در یکی از پایگاه های تخصصی پزشکی روسیه منتشر شده نشان می دهد، پژوهشکده‌ای که در روسیه برای آزمایش ویروس کرونا مورد تأیید است (مرکز تحقیقات دولت از ویروس شناسی و بیوتکنولوژی vector)، دارای حساسیت‌های استاندارد آزمایش ویروسی نیست و نگرانی‌هایی را درباره آزمایش هایی با نتیجه منفی ابراز کرده است.
دیوید مک گری، اولین نفری که تست کرونای او در روسیه مثبت اعلام شد، در اینستاگرام خود نوشت در حالی که اولین و سومین آزمایش کرونای او مثبت بوده، آزمایش دوم او نتیجه منفی را نشان داده است که اشاره به تست‌های غیرواقعی است که در روسیه انجام می‌شود. او در پنجم مارس نوشت: «این ویروس در آزمایش سوم من در حالی تایید شد که در خون من دیده نمی‌شد اما در بزاق من بود.»
البته وکتور به این اظهارنظر پاسخ نداد. ولی نماینده سازمان بهداشت جهانی به سی ان ان گفت كه مشخصات كیت‌های آزمایش این پژوهشگاه را دریافت كرده و آزمایشگاه در لیست موسسات مورد تأیید برای تشخیص ویروس قرار گرفته است.
آناستازیا واسیلیف، پزشک مخالف با سیاست های دولت روسیه و رئیس اتحادیه پزشکان، با انتشار تعدای ویدیو مدعی است مقامات دولتی با استفاده از پوشش «ذات‌الریه» و «عفونت حاد تنفسی» به جای کرونا در حال سانسور اخبار ابتلا هستند. او به سی ان ان گفته: «طبق اعلام دولتی اولین درگذشته کرونا به ترومبوس مبتلا شده بود. بدیهی است که هیچ‌کس به دلیل خود کرونا ویروس نمی میرد، بلکه عوارض جانبی باعث مرگ افراد می شود، بنابراین دستکاری علت مرگ به این دلیل بسیار ساده است.»
در مقابل مقامات بهداشتی مسکو این اتهام را رد کرده و دکتر ووژنوویچ نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه  نیز در مورد ادعای واسیلیوا ابراز تردید کرده است. او گفت: «ممکن است موارد ناشناخته ای وجود داشته باشد که به صورت ذات الریه گزارش شود، بنابراین من فکر نمی کنم این اتفاق می افتد، البته ممکن است افزایش موارد اتفاق بیفتد، مانند بسیاری از کشورها که در حال حاضر شاهد آن هستیم.»
پوتین نیز نگرانی خود را در مورد آمار مبتلایان نشان داده و احتمال اشتباه مقامات دولتی در مورد اعداد و ارقام را دور از ذهن نمی‌داند. او در یک نشست تلویزیونی گفت: «به دو دلیل ممکن است که دولت اطلاعات دقیقی در اختیار نداشته باشد، اول اینکه افراد مبتلا گاهی آن را گزارش نمی کنند و یا خود افراد اطلاعی از بیماری خود ندارند، چرا که دوره نهفتگی ویروس بسیار طولانی است، بنابراین اطلاعات صادر شده از جانب مقامات بهداشتی کامل ترین اطلاعاتی است که در اختیار ماست.»
روسیه در این هفته روزانه 30 تا 50 مورد ابتلا را گزارش کرده و تلاش می کند آزمایشات خود را نیز گسترده تر سازد. با این وجود، نماینده محلی سازمان بهداشت جهانی می گوید روسیه هنوز هم نسبتاً خوب عمل می‌کند، زیرا این کشور توانسته مواردی از اپیدمی که توسط سفر و خانواده بوده را ردیابی کند. اما دیده‌بان ناظر بر حقوق مصرف‌کنندگان روسیه شنبه رقمی را منتشر کرده که احتمالاً نگران کننده تر از تعداد موارد تایید شده است، در این گزارش رقمی که باید تحت بررسی قرار بگیرد بالغ بر سی و شش هزار نفر است.

ترجمه:موسی حسنوند
 
کد مطلب: 125979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
Romania
هر دو حکومت روسیه و چین دیکتاتور و در نفوذ کمونیستها میباشند و چینیها که این ویروس را ساخته و در جهان گسترش دادند به احتمال زیاد دارو و واکسن آن را به ارباب hئیدئولوژی خود داده باشند. درکل این دو حکومت دیکتاتور باید هر چه زودتر برای گسترش دموکراسی در جهان توسط کشورهای غربی سرنگون و نابود شوند تا جهان رنگ. صلح و آسایش را ببیند.