۰
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱

اذعان رئیس سابق موساد به اقدام علیه ایران

رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی دست داشتن تل آویو در حمله علیه برنامه هسته‌ای ایران و ترور دانشمند ایرانی را تایید کرد.
اذعان رئیس سابق موساد به اقدام علیه ایران
رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی دست داشتن تل آویو در حمله علیه برنامه هسته‌ای ایران و ترور دانشمند ایرانی را تایید کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یوسی کوهن، رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در مصاحبه با برنامه «یو ودا» که از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد نزدیک‌ترین تایید را در مورد حضور تل آویو در پس حملات اخیر به برنامه‌های هسته‌ای ایران و ترور دانشمند مطرح ایرانی ارائه داد که توضیحی غیرمنتظره در روز‌های پایانی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود.
کوهن در اظهارات بی اساس خود ضمن تهدید دانشمندان هسته‌ای ایران مدعی شد به رغم تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای، آن‌ها (دانشمندان هسته‌ای ایران) می‌توانند به اهداف ترور (رژیم صهیونیستی) تبدیل شوند.
کوهن در اظهارات خود که تاییدی بر حضور تل آویو در حملات تروریستی علیه برنامه‌های هسته‌ای و دانشمندان ایرانی است، مدعی شد: اگر دانشمندی [ایرانی]حاضر به تغییر شغل شود و دیگر به ما آسیب نرساند، بله، گاهی اوقات ما به آن‌ها پیشنهاد‌هایی می‌دهیم.
کوهن در پاسخ به پرسشی درباره حملات تروریستی به نیروگاه نطنز که پرسیده شد اگر امکان حضور در این نیروگاه وجود داشت، خبرنگاران را به کدام قسمت ارجاع می‌داد، مدعی شد: به انبار سانتریفوژ‌ها که در زیرزمین قرار دارند و قبلا می‌چرخیدند، ولی دیگر شبیه قبل نیست.
کوهن به طور مستقیم دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حملات را مطرح نکرد، اما سخنان وی نزدیکترین اعتراف به دست داشتن تل آویو در حملات را ارائه می‌داد.
ایلان دایان، خبرنگار مصاحبه کننده همچنین شرح مفصلی از انتقال مواد منفجره به داخل نیروگاه در سالن‌های زیرزمینی نطنز ارائه داده است.
در ژوئیه سال ۲۰۲۰، یک انفجار مرموز مجموعه سانتریفوژ پیشرفته نطنز را دچار سانحه کرد، که ایران، رژیم صهیونیستی را مسئول آن دانست. سپس در آوریل سال جاری، انفجار دیگری در یکی از سالن‌های غنی سازی زیرزمینی رخ داد.
دایان توضیح داد کوهن مقابل دوربین به جنایت ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی اعتراف نمی‌کند، اما به گفته او کوهن کل این کارزار را تایید می‌کند.
این خبرنگار همچنین توصیف کرد که چگونه یک مسلسل از راه دور که به یک وانت متصل شده بود، فخری زاده را ترور کرد و بعد خود به خود منهدم شد.
آسوشیتدپرس، اظهارات رئیس سابق موساد را هشداری آشکار به دانشمندان هسته‌ای ایران دانست مبنی بر اینکه آن‌ها حتی به رغم ادامه مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران، ممکن است هدف حملات تروریستی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند.
گفته می‌شود نمایندگی ایران در سازمان ملل به درخواست اظهارنظر درباره سخنان کوهن پاسخ نداده است.
کد مطلب: 152115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *