۰
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰

تحریم بخش انرژی و کشتیرانی

مجلس سنای آمریکا تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با انجام معامله با ایران در بخش‌های انرژی، بنادر، کشتیرانی و کشتی‌سازی تصویب کرد.
به گزارش نامه به نقل از رویترز، سنای آمریکا در راستای تلاش دولت «باراک اوباما» برای تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران به دلیل برنامه‌ اتمی، تحریم‌های جدیدی را در جلسه روز جمعه تصویب کرد.
مصوبه جدید سنای آمریکا در ادامه تحریم‌های گذشته این کشور است که علیه بخش اقتصادی ایران اجرا شده بود با این تفاوت که در بسته تحریم‌های جدید معافیت‌هایی برای برخی از کشورها در نظر گرفته شده است.
این معافیت شامل کشورهایی می‌شود که در راستای تحریم بخش نفتی ایران، به میزان قابل توجهی خرید نفت خام از ایران را کاهش داده بودند.
بر اساس این بسته، تحریم‌هایی علیه انجام معاملات با ایران در بخش‌های انرژی (نفت و گاز)، بنادر، کشتی‌سازی و حمل و نقل کشتیرانی در نظر گرفته شده است.
این قطعنامه که بخشی از لایحه سالانه دفاعی آمریکا را تشکیل می‌دهد، با رای ۹۴ سناتور و بدون رای مخالف به تصویب رسید.
تشدید فشارها بر بخش اقتصادی ایران به دلیل برنامه هسته‌ای در حالی است که تهران بارها بر صلح‌آمیز بودن مقاصد برنامه‌های اتمی خود تاکید کرده است.
تحریم‌های جدید همچنین شامل اقداماتی در خصوص توقف انتقال طلا از ترکیه به ایران است.
یکی از سناتورهای ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شده بود که ایران در قبال صادرات گاز به ترکیه به دلیل تحریم‌ها از این کشور طلا دریافت می‌کند.
کد مطلب: 15238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *