۰
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱

افتتاح زندان پس از ۲۵ سال!

زندان اسلام آبادغرب ۲۵ سال پس از کلنگ زنی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس قوه قضاییه افتتاح شد.
افتتاح زندان پس از ۲۵ سال!
 زندان اسلام آبادغرب ۲۵ سال پس از کلنگ زنی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس قوه قضاییه افتتاح شد.
پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این زندان که امروز(۵ تیر) در پنجمین روز از هفته قوه قضائیه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرمانده انتظامی و دادستان استان برگزار شد، بااشاره به کلنگ زنی این پروژه در سال ۱۳۷۶، اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۰ ساخت آن را سازمان مسکن و شهرسازی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برعهده داشت.

وی تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری نیز تا سال ۱۳۹۶، ساخت ۲۰ درصد دیگر آن را عهده دار شد، اما از سال ۱۳۹۷، نظارت آن را دفتر فنی اداره کل زندان استان بر عهده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در سفر آیت الله رییسی در دی ماه ۱۳۹۹ به استان و دستور وی مبنی بر کار جهادی، با تزریق بیش از دو میلیارد تومان دیگر ساخت این پروژه تسریع شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مجموع کل اعتبار ساخت این زندان از ابتدا تاکنون را ۱۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه زندان جدید اسلام آباد غرب در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده، گفت: این زندان با زیربنای دو هزار و ۶۸۰ مترمربع در دو کیلومتری کمربندی اسلام آباد غرب واقع شده و ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

توسلی زاده در ادامه گفت: سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، یعنی نزدیک دو برابر جمعیت استان به دادگستری مراجعه داشته اند.

وی مجموع پرونده های دادگستری استان را در سال گذشته ۴۳۰ هزار پرونده اعلام کرد و افزود: ۱۰ درصد این پرونده ها مربوط به جرایم مهمی مانند سرقت مسلحانه، اشرار و قاچاقچیان می شود.
کد مطلب: 152820
برچسب ها: زندان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *