۱
۰
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۲

علم الهدی: مردم باید مشکل برق را حل کنند!

امام جمعه مشهد گفت: نظام ما مردم پایه است و مشکلات را مردم باید حل کنند و برای حل مشکل قطع برق نیز مردم باید مصرف آن را در خانه، مغازه و فروشگاهها مدیریت کنند و همگان را به کاهش مصرف برق دعوت کنند.
علم الهدی: مردم باید مشکل برق را حل کنند!
امام جمعه مشهد گفت: نظام ما مردم پایه است و مشکلات را مردم باید حل کنند و برای حل مشکل قطع برق نیز مردم باید مصرف آن را در خانه، مغازه و فروشگاهها مدیریت کنند و همگان را به کاهش مصرف برق دعوت کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به گرمای هوا و قطع برق افزود: گرمای هوا در آمریکا باعث شده است سدهای آن‌ها خالی شود، گرمای هوا همچنین در کانادا بیش از ۴۰۰ نفر تلفات داشته است. گرمای حساب نشده در تمام دنیا وجود دارد و مشکلاتی را به وجود آورده و در کشور ما نیز همراه با خشکسالی شده است.
وی با بیان اینکه  خاموشی‌های برق در کشور نیز همه را ناراحت کرده است ادامه داد: این خاموشی‌ها چند علت دارد که یکی از آنها فاصله بین تولید و مصرف است. طبق برنامه ششم باید هر سال پنج هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شد اما این اقدام انجام نشده و کم کاری شده است که اگر دادگاه‌های ترک فعل داشته باشیم باید افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند محاکمه شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آب سدها براثر خشکسالی کاهش یافته و دستگاه های مولد برق آبی از کار افتاده‌اند، همچنین نیروگاه‌های حرارتی در جنوب و شمال کشور در زمان لازم تعمیر اساسی نشده و اکنون از کار افتاده‌اند. کسی در این میان قصد و غرض نداشته اما بی‌توجهی و ترک فعل بوده و دزدی و اختلاس در کار نبوده است.
وی افزود: ادارات در ساعات اولیه اداری دستگاههای سرمایشی را روشن نکنند، کارمندان ادارات می‌توانند ساعت پنج صبح سر کار بیایند و زودتر نیز تعطیل شوند. کارخانجات و صنایع نیز در ساعت مشخصی فعالیت نمایند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: برخی روستاهای اطراف مشهد به خاطر بی برقی و خاموشی، آب ندارند در حالی که در مجاورت آنها، افرادی در ویلاها و باغ تالارهای خود استخر پرآب می‌کنند. 
وی گفت: بسیجیان باید راه بیفتند، دستگاه‌های نظامی و انتظامی ویلاها و باغ تالارها را کنترل کنند تا افرادی ذخایر زیرزمینی را برای استخر خود بالا نکشند.
امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به روز عفاف و حجاب افزود: مردم به دین و اهل بیت (ع) وابسته‌اند و انقلاب نیز بر اساس همین وابستگی مردم به دین انجام شد و پشتیبانی خارجی نداشت.
وی ادامه داد: مردم بی دینی در زمان طاغوت را تحمل نکردند و به پا خاستند و با اینکه به خاک و خون کشیده شدند اما از حجاب دست بر نداشتند.
آیت الله علم الهدی گفت: بیش از ۴۲ سال است که مردم ایستاده اند و فداکاری می کنند و در برابر تمام مشکلاتی که برای نظام پیش آمده مقاومت می‌کنند تا مشکلات را حل نمایند. مردم، پایه نظام هستند.
وی همچنین افزود: امروز یکی از مشکلات بزرگ در زندگی جوانان، مسئله رفاقت و دوستان دوره جوانی است، در این دوره انتخاب دوست، بر اساس عقلانیت نیست بلکه بر اساس گرایش عاطفی و احساسی و به صورت اتفاقی و تصادفی صورت می گیرد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر در برابر این رفاقت‌ها بی تفاوت باشید، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که روی نسل جوان باز شده و دختران و پسران آزادانه در آن می گردند و رفیق پیدا می کنند، مشکل زا می‌شود. باید مراقبت کنید، تقوای عملی در کانون زندگی و در ارتباط با جوان، مراقبت از او در فضای آلوده است.
کد مطلب: 153384
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دولت ائتلافی روحانی (ائتلاف عقلای اصولگرا و اصلاح طلبان معتدل) باید طلبکار دولنت میشدیم و در دولت داماد حضرتعالی مردم باید مشکلات رو حل کنند؟