۰
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳

شایع‌ترین سوالات مردم درباره واکسن کرونا

یک اپیدمیولوژیست درباره شایع‌ترین سوالات و شایعات درباره تزریق واکسن کرونا که این روز‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود، توضیح داد.
شایع‌ترین سوالات مردم درباره واکسن کرونا
یک اپیدمیولوژیست درباره شایع‌ترین سوالات و شایعات درباره تزریق واکسن کرونا که این روز‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود، توضیح داد.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مهری اپیدمیولوژیست در یک اینفوگرافیک درباره باورهای غلط درباره واکسیناسیون کرونا نوشت:
اطلاعات غلطی درباره واكسن کرونا در فضای مجازی مطرح می شود  که هیچ سند علمی ندارد.
بعد از تزریق واکسن کرونا نباید حمام کرد؟
هیچ سند علمی درباره نرفتن به حمام بعد تزریق واکسن وجود ندارد. فقط توصیه میشود محل تزریق زیاد حین استحمام لیف کشیده نشود که آسیب نبیند.
بعد از تزریق واکسن کرونا نبایدویتامین مصرف کرد؟
هیچ سند علمی جامعی درباره عدم مصرف مولتی ویتامین، سایر ویتامین‌ها و ... وجود ندارد. لطفا به مردم اطلاعات غلط منتقل نکنیم.
هیچ تداخل جدی بین مصرف واکسن های کرونا و مصرف داروهای روزانه افراد بیمار وجود ندارد مگر پزشک شما تداخل خاصی تشخیص دهد.
شایعه احتمال فوت دو سال بعد تزریق واکسن کرونا صحت دارد؟
هیچ سند علمی درباره فوت افراد دو سال بعد تزریق وجود ندارد. این محتوا اصلا سند ندارد و نباید باور کرد.
بعد از واکسیناسیون باید محل تزریق را فشار داد؟
هیچ سند علمی برای فشار دادن محل تزریق برای جذب بهتر واکسن وجود ندارد. اگر تزریق به درستی انجام شود، دیگر نیاز به اقدام خاص نیست.
قبل از تزریق واکسن کرونا باید داروی خاصی مصرف کرد؟
هیچ سند علمی خاصی وجود ندارد که فرد قبل از بروز علائم شایع بعد واکسن (تب، درد، بدن درد و ...) داروی خاصی مصرف کند.
بهترین واکسن برای تزریق در ایران کدام است؟
تاکنون هیچ مطالعه ای واکسن های مورد تایید در ایران را در یک بستر، مورد مطالعه قرار نداده که ارجحیت یکی بر دیگری را نشان دهد. پس اولین واکسن بهترین واکسن است.
بعد از تزریق واکسن احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد؟
قرار نیست شما بعد دریافت واکسن ۱۰۰ درصد ایمن شوید و اصلا مبتلا نشوید. شما دو هفته بعد دوز دوم به حداکثر ایمنی می رسید ولی باز هم احتمال ابتلای شما البته اکثرا بصورت خفیف وجود دارد.
قرار نیست بعد دریافت واکسن، ماسک را کنار بگذاریم، دورهمی برویم و رعایت ها را کنار بگذاریم. تا واکسینه شدن ۸۰ درصد و خروج از گرفتاری واریانت ها باید رعایت ها به جد ادامه یابد.
بالاترین تاثیر واکسن ها بر کاهش قابل توجه بستری و فوت است اما باز هم صد درصد نیست. پس اگر شنیدیم کسی بعد دریافت واکسن باز هم مبتلا شده زیاد نگران نباشیم و واکسن را جدی بگیریم.
بعد از تزریق واکسن کرونا ناقل ویروس می‌شویم؟
به دلیل واکسن زدن، نه تست کرونایتان مثبت می شود و نه مبتلا می شوید. نیازی به قرنطینه هم نیست البته ممکن است کسی قبل از واکسن زدن به ویروس آلوده شده باشد و بعد مبتلا شود.
کد مطلب: 154509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *