۰
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۱

واکسیناسیون دریانوردان از فردا آغاز میشود

پس از ارسال اسامی ۹۵ هزار نفر از دریانوردان، به گفته مسئول هماهنگی مقابله با کرونا سازمان بنادر و دریانوردی، فردا بالاخره واکسیناسیون آن‌ها آغاز می‌شود.
پس از ارسال اسامی ۹۵ هزار نفر از دریانوردان، به گفته مسئول هماهنگی مقابله با کرونا سازمان بنادر و دریانوردی، فردا بالاخره واکسیناسیون آن‌ها آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، در پی آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور طی ماه‌های گذشته که البته اولویت‌بندی آن از ابتدا بر مبنای سن و سال و بیماری‌های خاص بود، برخی مشاغل درخواست داشتند تا آن‌ها نیز در اولویت قرار بگیرند و امروز که به گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموعا حدود ۱۵ میلیون دز واکسن کرونا در مراحل اول و دوم تزریق شده است. طی روزهای گذشته، علی اکبر مرزبان، مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارسال اسامی ۹۵ هزار نفر دریانورد به وزارت بهداشت برای واکسیناسیون آن‌ها به ایسنا گفت: دریانوردان به زودی واکسینه می‌شود.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای ورود این اسامی در بانک اطلاعاتی خودش و ساماندهی امور در این زمینه چند روزی زمان نیاز دارد، افزود: پس از ورود اسامی در سیستم وزارت بهداشت، واکسیناسیون دریانوردان آغاز می‌شود، البته هم اکنون نیز برخی از دریانوردان به دلیل اینکه در اولویت بودند واکسینه شدند و دیگر دریانوردان نیز به زودی واکسینه خواهند شد.
حالا و پس از چند روز به نظر می‌رسد این مشکل برطرف شده است چرا که  چنگیز جوادپور - مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی – در این باره اظهار کرد: بر اساس هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت از فردا شنبه ( ۱۶ مردادماه) واکسیناسیون سراسری دریانوردان آغاز می‌شود و پیش از این نیز در برخی بنادر کشور، واکسیناسیون دریانوردان کلید خورده است.
وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، اسامی و اطلاعات ۸۵ هزار دریانورد اعم از دریانوردان اقیانوس پیما، دریانوردانی که سفرهای ساحلی انجام می‌دهند و نیز همکاران حوزه دریایی ارائه و در سامانه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارگذاری شد.
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کرونا به گونه‌ای است که شرایط سنی لحاظ نخواهد شد، ادامه داد: با توجه به شرایط متفاوت حوزه حمل و نقل دریایی، با توجه به اینکه دریانوردانی که به سفرهای دریایی اعزام می شوند همواره در دسترس نیستند و باید زمانی که در کشور حضور دارند نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام کرد، بنابراین وزارت بهداشت پذیرفت که شرط سنی در رابطه با واکسیناسیون دریانوردان مدنظر قرار نگیرد.
جوادپور با اشاره به اینکه از فردا شنبه، (۱۶ مرداد ماه) دریانوردان می‌توانند نسبت به ثبت نام و تزریق واکسیناسیون در سامانه وزارت بهداشت اقدام کنند، اعلام کرد: خواسته ما این است که برای دریانوردان اقیانوس پیما، واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) تزریق شود.
کد مطلب: 154513
برچسب ها: واکسیناسیون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *