۰
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۶

پایان آموزش فارسی به فارسی‌آموزان ژاپنی

از سوی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن، چهارمین دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی (هفدهمین دوره در سلسله برگزاری برنامه ها) به پایان رسید.
پایان آموزش فارسی به فارسی‌آموزان ژاپنی
از سوی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن، چهارمین دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی (هفدهمین دوره در سلسله برگزاری برنامه ها) به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، در این دوره آموزشی ۱۲۲ فارسی آموز ژاپنی و علاقه مند شرکت داشته اند.
پس از شیوع کرونا، رایزنی فرهنگی که دوره های خود را به صورت حضوری برگزار می کرد، فعالیت های خود را به صورت مستمر و تاکنون در فضای مجازی ادامه داده و و خوشبختانه علاوه بر توکیو، مخاطبانی از هیروشیما، ناگویا،هوکایدو، اوساکا،کیوتو، شیزوئوکا و... و همچنین استان های همجوار توکیو مانند توچیگی،چیبا، سایتاما،گونما،ایباراکی،کاناگاوا و ... در آن شرکت نمودند و برنامه ریزی ها برای ادامه این روند ادامه دارد.
دیوسالار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در این زمینه گفت : در دوره چهارم مجازی که در واقع هفدهمین دوره در سلسله برگزاری برنامه های آموزشی زبان و ادبیات فارسی محسوب می گردد، ۱۷ کلاس به صورت هفتگی، برخط و سطح بندی شده به همراه منابع آموزشی از سوی رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی، علاوه بر دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی برگزار گردید که با استقبال علاقه مندان ژاپنی مواجه شد و با افزایش شرکت کنندگان از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه ژاپن حضور یافتند و به زودی ثبت نام دوره جدید نیز آغاز خواهد گردید.
وی افزود: با توجه به رشد حضور شرکت کنندگان در فضای مجازی، تعداد کلاس ها نیز توسعه پیدا کرد ضمن آن که به منظور ارائه خدمات بهتر به فرزندان عزیز هموطنان ایرانی و یا ایرانی– ژاپنی، دوره های ویژه کودکان و نوجوانان نیز طراحی و از همین دوره به اجرا در آمد که نتایج مثبتی را به دنبال داشته و این دوره ها نیز به صورت مستقل ادامه خواهد یافت.
دیوسالار اضافه کرد: در برخی از دانشگاه های ژاپن به صورت جدی و در قالب برخی کرسی های آموزشی مانند دانشگاه های مطالعات خارجی توکیو، اوساکا، دوشیشا و ... علاوه بر رایزنی فرهنگی به تدریس زبان و ادبیات فارسی می پردازند و امیدواریم با برنامه ریزی ها و اهتمام به عمل آمده شاید پاسخ گویی بهتر و مطلوب تر به علاقه مندی فرهنگ دوستان ژاپنی باشیم.
کد مطلب: 154581
برچسب ها: فارسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *